drekaflúga
Trådstartare
Hej! Min weimaranertik har diagnostiserats med pankreatit (bukspottkörtelinflammation) för en månad sedan och på återbesöket såg allt bra ut men veterinären ville att vi skulle fortsätta på fettfattigt foder livet ut. Stackars Signe är svårfödd och såg hemsk ut efter att under behandlingen enbart ätit Hill’s Prescription Diet I/D Canine Low Fat. Vi fick nu gå över till vanligt friskfoder men det skulle ha en fetthalt på helst 10% max 15%. Hon har hela livet ätit Nordic färskfoder och VoH och både jag och hunden är skeptiska till torrfoder.
Har ni tips på ett torrfoder med BRA kvalitet som fyller dessa krav?
Standard, Taste of the wild, Orijen och Acana är för fett tyvärr. Magnusson funkar men det äter hon inte med glädje.
Helst vill jag ge färskfoder men räknar man om den godkända fettprocenten (10-14%) på ett torrfoder med typ TS 92% till ett färskfoder med TS ca 35% hittar jag inte ett enda som fungerar...Och barf kan jag väl bara glömma för det känns för svårt med fetthalten...
Jag vill inte lita på veterinären att detta måste fortgå livet ut
Har ni tips på ett torrfoder med BRA kvalitet som fyller dessa krav?
Standard, Taste of the wild, Orijen och Acana är för fett tyvärr. Magnusson funkar men det äter hon inte med glädje.
Helst vill jag ge färskfoder men räknar man om den godkända fettprocenten (10-14%) på ett torrfoder med typ TS 92% till ett färskfoder med TS ca 35% hittar jag inte ett enda som fungerar...Och barf kan jag väl bara glömma för det känns för svårt med fetthalten...
Jag vill inte lita på veterinären att detta måste fortgå livet ut