Piek

Trådstartare
Vad kan det bero på om en katt får fetare päls än vanligt?

Katten äter bra (bozita blötmat, inget nytt foder utan hon har ätit samma i ett par år), kiss och bajs är normalt, hon är pigg och busar all sin vakna tid när hon inte äter ;) Med andra ord hon visar inga tecken på att hon skulle må dåligt. Dock skulle hon behöva banta ett halv kilo kanske...

Mina är lite feta i pälsen nu. Alla 3 britter. Dom börjar även fälla runt halsen, så jag tror det är nån form av byte på gång. Kanske har den varma vintern ställt till det?

Gammal? En katt som får fet päls behöver till veterinären för provtagning. Något är inte som det ska även om det ännu inte märks på kattens energi.
Hon är åtta år. Tänkte göra den årliga vetchecken i februari men då bokar jag en tid nu istället!

Tycker mina kan bli lite feta i pälsen när de har mask (utekatter som käkar mycket möss).
De är innekatter så maskrisken känns liten men absolut värt att ha i bakhuvudet :)

Mina är lite feta i pälsen nu. Alla 3 britter. Dom börjar även fälla runt halsen, så jag tror det är nån form av byte på gång. Kanske har den varma vintern ställt till det?
Varm vinter vet jag inte om jag håller med om, vi har haft max två dagar med plusgrader sen mitten på november

Min somalihane fäller :( han var så jäkla fin i höstas och kommer snart varken ha byxor eller krage

Hon är åtta år. Tänkte göra den årliga vetchecken i februari men då bokar jag en tid nu istället!

De är innekatter så maskrisken känns liten men absolut värt att ha i bakhuvudet :)

Varm vinter vet jag inte om jag håller med om, vi har haft max två dagar med plusgrader sen mitten på november

Här i Stockholmia är det typ tvärtom.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 623
Senast: Ajda
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 921
Senast: Rugge
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka