FELSKODD! Hjälp mig!

C

CarolineNSV

Nu överväger jag att min nya häst har fått överben V.B UTsida. precis nedanför hasen, sidan. Är det farligt ställe?

Jag kan inte tro att jag överansträngt honom, jag har ridit lugnt och skrittat mest, men det sista även travat. När han fått upp kondition.

Har ridit på gräs, då han går barfota just nu, eftersom han var VÄLDIGT Felskodd när jag fick honom nyss (slutet av maj). Lång i tån och annat. hemskt skodd.

Har en jätte duktig hovslagare, som ordnar upp detta på bästa vis.

Men till saken;

Kan överbenet bero på att han fått en annan benställning nu?
Att han belastar annorlunda?

Han har ju faktiskt i stort sett haft denna felskoning (VANVÅRD vill jag kalla det) i hela livet tills nu...

Om det inte ömmar eller är varmt, går det bra o rida honom som vanligt, eller vad är det bästa jag kan göra?

Sv: FELSKODD! Hjälp mig!

Överben kommer väl oftast av ett slag eller skada? nån anna får rätta mig om jag har fel. Om överbenet inte ömmar utan har stillat så är det bara att rida på. Sitter det på ett olämpligt ställe kan man få operera bort det.

Jag läste någonstans att det kunde bero på överansträngning eller felställning även slag mm minns inte riktigt. ?

Var är ett olämligt ställe?

Är detta som jag förklarat det?

*orolig*

Är öppen för alla förslag :)

Vad är en harhas, och vad kan jag göra åt det, är det farligt?

Liknande trådar

Hästvård Kära Bukefalister nu behöver jag er hjälp, ska försöka göra en lång historia kort. För 1,5 vecka sedan när jag kom ut till stallet var...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: zeppelin
·
Hästvård Valacken har varit skodd av samma hovslagare på samma sätt sen 2001. Erkänt duktig hovslagare som är utbildad och har jobbat på klinik...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024