M
Magdalena
Jag är en aning störd. ID-kontrollerade mitt föl på fölmönstringen. Då var han 2 månader drygt och fölpälsen hade ju inte släppt helt. JAG tycker hästen är mörkbrun, men ID-kontrollanten hade varit på kurs och sa att han var ett skolexempel på svartbrun iom att han var svart och sen tydliga bruna partier runt nos, ögon och ljumskar. Hon skrev svartbrun, och jag har skickat in papprena och redan fått passet. Kika gärna här (titta bara på färgen, han är heltrist på bilden) och säg vilken färg ni tycker han är. För mig är det en klar mörkbrun. I passet står det ju svartbrun så det får han väl leva med.
Men HUR i hela friden kan man som ID-kontrollant bestämma en färg om man inte är 100% säker?! Jag hade hellre sett att hon sagt "det är för tidigt för att säga, vi kollar färgen om nån månad eller två".
Men HUR i hela friden kan man som ID-kontrollant bestämma en färg om man inte är 100% säker?! Jag hade hellre sett att hon sagt "det är för tidigt för att säga, vi kollar färgen om nån månad eller två".