Felkopplat eller vad är felet?

Saybia

Trådstartare
Min dator är lite knäpp men jag antar att han som "plockade ihop" min dator har skulden till det :p
I allafall så har datorn fyra USB portar (två framme och två bakom) och likadant så har den ingångar för att koppla i mic och hedset både framme och bakom. Grejer är den att så fort man kopplar in något på framsidan på datorn så dör hela datorn och sen går den inte starta om om man inte drar ut kontakterna från väggen och låter det vara urkopplat i 5-10 min. På baksidan fungerar dock allt som normalt.
Så, är det något som kopplats fel eller varför gör datorn såhär? :confused:

Sv: Felkopplat eller vad är felet?

Yep, låter felkopplat. Menar du verkligen att den dör oavsett vad du kopplar in? Att sätta usb-kontakterna på fel håll (internt, på insidan) är rätt lätt hänt och skulle kunna ge sådant symptom men låder underligt om den skulle dö av att koppla in något på hörlursuttaget.

Ja vad jag än kopplar in på framsidan av datorn så dör den.
Första gången jag skulle använda mitt headset så kopplade jag in det på framsidan eftersom det är så bökigt att krypa in bakom och då dog datorn på en gång. Testade för några dagar sedan med USB sladden till digitalkameran (eller jag var rättare sagt för lat för att krypa in bakom datorn) och då hände samma sak...den bara dog :crazy: Hädanefter får jag nog hålla mig till att koppla in grejer på baksidan av datorn...

Nä, bara dra dit någon som kan som fixar så det fungerar som det ska istället.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 644
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30