Fel storlek...

palle

Trådstartare
:cry: Hjääääälp.... :eek:
Ikväll kom gubben hem med mitt specialbeställda bett, och allt borde vara frid och fröjd.... :D
Men när jag nu mätte det så har dom gjort det 1.5 cm förförkort.... :confused:

Vad :devil: gör jag nu???

Kan jag med att ringa affären och säga att bettet jag väntat på i snart 3 månder är i fel storlek???

Eller ska jag ringa fabriken direkt????

:cry: :cry: :cry:

Sv: Fel storlek...

Var kan man köpa specialbeställda bett och vad kostar det?

kram sara

Ringde direkt i morse till affären, och dom blev lika "chockade" som jag.
Men sen ringde dom ca 15 minuter senare och talade om att fabriken lovade att göra ett nytt bett omedelbart och att det skulle vara klart på måndag eftermiddag.....
Det enda dom sa var att den som gjort bettet hade tagit fel gjutform och dom bad sååå mycket om ursäkt....
Frågan är om dom kanske redan innan visste att dom använt fel gjutform eftersom dom nästan stod i "startgroparna" för att göra ett nytt....

Bryr mej inte, bara jag får rätt storlek...

Det är ett siliconbett från Novabett som dom har gjort i en modell som dom normalt inte gör i så små storlekar.
Men när jag förklarade att jag var en vuxen ryttare och hade använt sådana bett sen >20 år tillbaka.... och dessutom gjorde dom ju inga siliconpelhambett
....sååååsnäälllaaa kunde ni vara ssssååååå vääänliga att göra ett hissbett åt min ponny??????

Och tänk... det lovade dom att göra efter semestern....jiippii.

Synd bara att det första dom gjorde var i minsta gjutformen.....

Men talar man bara om varför man önskar en viss tjänst och att man tycker om deras övriga varor/tjänster brukar dom flesta åtmindstånde försöka hjälpatill.

Inget ont om Novabett, felet kan vem som helst råka göra...det bästa är att dom verkligen rättar till det.

Heder åt sådana företag!!

Ursäkta priset glömde jag.....mitt bett kostade inget extra för att dom specialgjorde det.

Bra kundservice där!

De kanske chansade på att det skulle passa ändå. alla byter ju inte orkar inte krångla! Men det var ju juste! Och att de fixar det så snbbt med! :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 016
Senast: LenaH
·
Utrustning Jag trodde jag hade ett 3d mäsingsbett med fasta ringar som var 10.5 cm. Men så såg jag idag att hästen hade gnagt på bettet och det...
Svar
14
· Visningar
1 517
Senast: palle
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 362
Senast: Legolaz
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V