Fel på kissen?

eldione

Trådstartare
Var på Madeira för en vecka sedan och vid hotellet låg det varje dag en katt och fick uppmärksamhet av alla :p
Den såg ut såhär:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/elindjur/detail?.dir=9eaf&.dnm=9989.jpg&.src=ph
:crazy: Kinderna är alldeles uppsvullna på katten, klappar man på dom så är det inte alldeles mjukt men inte heller stenhårt, ungefär som på resten av kroppen. Som ni ser så dregglar katten lite hela tiden. Har inte ont när man klappar honom utan blev gärna kliad även där.

Vad kan detta vara? Något fel som kan åtgärdas med veterinär eller är det något helt vanligt? Verkar som om katten är ganska gammal.

Sv: Fel på kissen?

Ja, du..... det är ju inte så lätt att säga vad som är fel på katten genom att se på en bild. Man ser ju att den är svullen i hela ansiktet, inte bara munnen. Om man ska våga sig på en gissning, så är det ju ett bett eller stick av nåt djur....... typ orm eller nåt.
Man vet ju inte om den alltid sett ut så där, kanske nåt medfött fel i munnen tex.
En katt jag "känner" har fel i munnen. Han ser jätterolig ut. Han går alltid med tungan ute. Han har underbett och sned nederkäke. Han kan äta som vanligt men dregglar konstant. Här är bilder på honom. På bilden när han gäspar ser man om man tittar noga att underkäken är sned. Annars är han väldigt söt och snäll!!! :love:

bild 1
bild 2
bild 3

Sv: Fel på kissen?

Va söt!
Han såg ut sådär hela veckan... Jag tror inte de har ormar där iaf? Har för mig nån sa det.

Liknande trådar

Övr. Katt Var inne i en affär för ett tag sedan och slängde en blick bland vykorten och fick syn på detta...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka