Fel hingst i World Fengur

Skolli

Trådstartare
Gjorde just en intressant upptäckt... gick in på World Fengur och kollade uppgifterna på min 2 åring.... och ve o fasa - min unghäst har fått helt fel pappa!!! Nån som vet hur man rättar till något på World Fengur?? När stona kom från Island så förutom att vi registrerade dom här i landet så lämnade vi även in ett ägarbytes papper till nått "félag" (minns inte vart) på Island i hopp om att ägaruppgifterna skulle bli korrekta men inte fungerade det inte. Har inte tyckt att det spelar såå stor roll om hästens förra ägare står kvar på World Fengur men att unghingsten har fått FEL pappa det tycker jag inte om... HUR GÖR MAN???

Sv: Fel hingst i World Fengur

Kontakta säljaren på Island och be honom/henne att skicka in ändringarna.
Det är oftast snabbt gjort. Tror det tog 3 dagar från det att vi påtalat problemet för säljaren av vår häst.

Sv: Fel hingst i World Fengur

Bra idée! Tänkte inte i de banorna eftersom den isländska ägarbytesanmälan tydligen inte fungerade alls (eftersom den gamla ägaren står kvar som ägare) men med lite tur så kanske det fungerar bätre när man ber hingstägaren på Island bekräfta att stoet är beteckt med hingst x sommaren innan stoet exproterades (så hingst y kan ju omöjligtvis vara far till fölet)

Ska ringa hingstägaren :)

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 984
Senast: Tussinussen
·
D
Ekonomi & Juridik Jag sålde min tävlingshäst för 6 år sen och jag upptäckte att jag fortfarande står registrerad som ägare (han tävlas fortfarande). Jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 928
Senast: MrsPuff
·
Ekonomi & Juridik Har idag kört stallkompisens "foderhäst" till Djursjukhuset. Den blev avdumpad hemma hos henne ihop med ett sto till i november, bägge...
Svar
3
· Visningar
2 163
Senast: worthless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka