L

linabergmer

Om en häst har gått FEI i dressyr, vilken nivå är det på då?

Sv: Fei??

FEI-programmen är internationella och där ingår saker som slutor, bakdelsvändningar, exkla byten, förvänd galopp, ryggning mm,mm...

Okey, väldigt bra med andra ord då, i mina ögon iaf!

Ja, FEI är de högsta ponnyklasserna (men en ponny kan ju tävla högre klasser om den tävlas som stor häst)

Men alla mästerskaps-klasser går i FEI:s program.

Ett föl jag ska ta hem, hennes pappa har gått fei i dressyr och LA hopp och är new-forest!

Rumpnissen skrev:
Får man fråga vilken hingst? :angel:
hehe... Skattegårdens miramis. Det var jag som tipsade henne. För har sätt mycket av den hingsten stog på andra sidan (hingst katalog) som min gammle hingst. Båda två var E-prem.. Men min är nu val.. Snyft... :cry:

Det finns faktiskt många new-forestar som går på FEI-nivå. Och även haft internationella placeringar, tex Sprite m.fl.

Victovie skrev:
Det finns faktiskt många new-forestar som går på FEI-nivå. Och även haft internationella placeringar, tex Sprite m.fl.
Men hallå! I en annan tråd så frågade hon vem skattegårdens miramis och då berättade jag lite om han.. som t ex att han har gått FEI. + jag vet att många NF går FEI. Har en sj. En gammal hingst. Cp-snygg! Men det är er med....

Ponny med ryttare som är minst 19år har rätt att tävla bland hästar i dressyr t.o.m medelsvår klass och hoppning t.o.m 1,20hoppning. :angel:

Om jag inte missminner mig så är FEI-programmen för ponny på LA-nivå, FEI-programmen för juniorer på Msv B-nivå och FEI-programmen för unga ryttare på Msv A-nivå, så vilken nivå hästen gått beror alltså på om det är en ponny eller häst, och om det är häst om ryttaren var junior eller ung ryttare.

Saigon skrev:
Motsvarar LA-MSV B
:eek:
Jag som trodde att det var den högsta nivån på hästar:o :o :o
Det är alltså på PONNY!!! Då fattar jag varför jag har haft problem att hitta någon häst på den nivån:o

Vilken är den högsta för hästar??

Men menar du att du haft svårt att hitta hästar på LA-MSV-nivå? För LA-hästar brukar det ju vimla av i annonserna...

Cp-snygg har inget med sjukdomen att göra utan ett tale sätt. Man skulle gärna lika göran säga ADHD.. :crazy: Fast nu när man tänker efter så var det nog inte så himmla smart att skriva det... :crazy:

Saigon skrev:
Men menar du att du haft svårt att hitta hästar på LA-MSV-nivå? För LA-hästar brukar det ju vimla av i annonserna...
Nej, hästar som gått FEI, jag tänkte de var den nivån dom tävlade på Grand Prix & att GP är en typ av tävling samma som t ex internationell ... (visst är jag kunnig:rofl: )

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrens framtid diskuterades när ryttare, tränare och representanter från flera länder samlades vid ett möte som FEI kallat till på...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter FEI kallar nu till ett möte, där man främst kommer att diskutera dressyren på djupet med de utmaningar som uppdagats. Detta för att...
Svar
0
· Visningar
108
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stora delar av världseliten är på plats vid Equita Lyon i Frankrike 30 oktober – 3 november. Det handlar om FEI World Cup hoppning...
Svar
0
· Visningar
56
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med anledning av de utmaningar som för närvarande påverkar dressyren bjuder FEI in till ett möte. Syftet är att inleda djupgående...
Svar
0
· Visningar
78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka