FEI vill ha tillgång till Eponas filmer

(Ridsport)
FEI meddelar att de fortfarande jobbar med den utredning som startades efter att Epona publicerat filmer från träningen under FEI World Reining Final på Bökeberg. Men några oredigerade filmer från Epona får FEI inte se.

Läs mer...

Sv: FEI vill ha tillgång till Eponas filmer

Det här framstår ju som ganska mysko. Varför vill inte Epona tillhandahålla den oredigerade filmen? Det osar minst åtta ugglor begravna...

De beskriver orsaken bra på sin hemsida. De har tidigare också slagit larm inom en annan disciplin och då resonerat likadant.

Orsaken är att de vill vara oberoende. Om de samarbetar med en organisation så är de inte längre det, vilket i framtiden skulle kunna spöka :)

Om man inte lierar sig med någon, så kan man inte heller beskyllas för att gå någons ärenden.

Stinker verkligen....

Varför anmäla om man inte vill dela med sig av bevisen? Väldigt lustigt...

"Anmälan gör man till myndighet. FEI som utreder internt är en intresseorganistation. "
Men samtidigt så är ju FEI den organisation som enklast kan straffa ryttaren i fråga och dessutom ärndra "lagen" dvs TR så att detta kan förebyggas i framtiden, så jag förstår fortfarande inte riktig.

Jag förstår ingenting. Det verakr mycket kontraproduktivt. De säger sig stå för hästens väl varför vill man då inte hjälpa den som är huvudman för tävlingen så att de har större möjlighet att se vad som hänt och därmed har större möjlighet att ändra riktlinjerna. Det är inte att samarbeta med organisationen det är att fortsätta med att försöka påverka organisationen. Jag trodde det var tanken med att publicera klippen. :confused:

kl.

Det finns väl ingen organisation som lämnar ut sitt arbetsmaterial bara sådär. De publicerade sekvenserna är tillräckligt långa för att man skall se kunna vad som händer och det är, antar jag, det som är EPONATV's syfte.

FEI hade dessutom eget folk närvarande som såg hela framridningen och gjorde bedömningen att den ridning vi ser på filmerna är acceptabel och det var också den ståndpunkt FEI tog initialt.

Mot den bakgrunden ser jag inte heller värdet i att lämna ut råfilmen till FEI.

*kl*

Vad gör skillnaden mellan att ha råfilmen och bara ha de korta klippen?
Som jag sagt tidigare, korrigeringsrider gör man hemma, värmer upp gör man på tävlingen! Måste man korrigeringsrida på en tävling, så är man inte redo att starta med den hästen!

(sen tycker jag inte att de övht ska tillåtas korrigera på det sätt de gjort men det är omöjligt att hindra dom när de väl är hemma).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
442
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama