FEI backar om diskning av Sapphire

Sv: FEI backar om diskning av Sapphire

Nu måste faktiskt FEI lägga korten på bordet och tala klarspråk!

Ut med byken, eller tål den inte dagsljus?

Men ingen vet ju om han verkligen hade vunnit eller inte? Hur kan det då bli rätt prissumma och ranking? Snart får prisutdelning ske ett år efter tävlingen i fråga så alla prover och eventuella diskvalificeringar blir klara först. Men hur kul är det tex att få OS medalj flera månader efter tävlingen (Rodrigo Pessoa när Ludger Beerbaums Goldfever blev diskvalificerad). Stå där själv utan publik och ingen direkt mediabevakning. Måste ju kännas heldumt

Det var fel att diska honom från andra rundan, men diskvalificeringen kvarstår i finalomgången

Han får tillbaka sina prispengar från andra rundans andraplats eftersom dom hade han ju redan vunnit.

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=463446

Troligtvis har dom förhandlat eftersom McLain Ward inte tänker gå vidare med fallet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 195
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den Belgienfödda Darco-dottern Sapphire, som under amerikanen McLain Ward är ett av hoppvärldens mest meriterade ston, har flera...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama