Thera

Trådstartare
Har fått lite hjärnsläpp angående feber hos hästapålle så här på kvällskvisten... :o
Vad brukar man räkna som normalt och var går febergränsen?

Sv: Feber?

Jag har också för mig att det ligger där omkring - det normala alltså! Tempa på morgonen för på kvällen ligger temperaturen alltid lite högre, likaså efter ett träningspass. Det är bra om man tempar sin häst varje morgon under en vecka t. ex. för att veta ungefär var just den hästen har sin normaltemperatur. Det kan variera ganska mycket. Ser man då en liten tempökning någon gång så kan det iof ligga inom det sk normalområdet men ändå vara en indikation på att något inte står rätt till med just din häst om den vanligtvis ligger lägre.

Sv: Feber?

det beror ju också på vad din häst har för "normaltemp"? precis som vi människor.. ;)

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 331
Senast: Sirap
·
Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
3 998
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka