Feber vid 37.9?

Sv: Feber vid 37.9?

Jag skulle inte se det som feber på MIN häst, eftersom jag vet att hon har högre kvällstemperatur.
På morgnarna ligger hon på 37,6-37,7 och på kvällarna 38,0-38,1.

Men det är ju individuellt, men ofta ligger tempen något högre på kvällarna. Ligger din alltid på samma?

Senast ändrad av en moderator:

Nej, jag skulle nog inte det. Men som sagt så är det ju individuellt för alla hästar. Men i sig så är det ju inte en hög temperatur.

Hans medeltemp som är tagen på kvällen varje dag i en vecka är 37.
Somliga dagar (kvällstid) kan han ha så lågt som 36.7, medan han andra kvällar kan ha 37.9.
Alltså är det ju en höjd temperatur för honom, men ska man räkna det som feber?

Jag tycker inte man kan räkna det som feber, det är ju iaf inom gränsen för vad som är normaltemp för vuxen häst.

Jag skulle inte heller räkna det som feber. Är hästen som vanligt annars skulle jag inte bli orolig alls ;)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
271
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
579
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 124
Senast: TinyWiny
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka