Fd. galopp/steeplechase häst till hopphäst!

Sv: Fd. galopp/steeplechase häst till hopphäst!

Vad jag kan utläsa så har din häst bara gjort 2 starter på häck, ingen steeplechase. Första starten på häck föll hon på ett hinder, men sånt kan bero på många saker och behöver inte påverka henne som hopphäst. Hon startade igen på häck mindre än en månad senare och kom 4:a i mål.

Jag känner inte till henne personligen, men stammen är trevlig så jag tror säkert att du har en underbar vän i henne! :)

japp asså hon har ju inte gått så mkt steepleschase så hon har ju inte så jätte inrotat som aknske gnn som berätta som har en fd. steepleschase häst som gått det i 5år. Så det är ju mer en fördel då. För bara efter några hopppas såmär hon en helt annan hopphäst. men hon har en del att jobba på och efter denan sommar så kommer min häst vara helt annorlunda, garanterat. skall träna nu fårn nu i veckan varje vecka både hoppträningar + dressyrträningar. Skall säga itll min tränare som ni sagt att jag vill få hon att hoppa upp sig mer att hon skall lära sig använda ryggen rätt och få en helt annan form över hindret så hon hopppar av närmre hindret och så hon då lär sig hoppa med en riktigt bra hopphästteknik. skall säga det tll min hopptränare! :)

Jättefin häst!!!
Jag har en halvsyster till henne (samma mamma).

Jättefin häst!!!
Jag har en halvsyster till henne (samma mamma).

jasså! :) Åhh vill jätte gärna se en bild på hennes halvsyster! :D Om du har? (A) Hur är hennes halvsyster då? är det cokså en fd. galopp häst el? Eller är det en ridhäst? Hur gammal vill veta allt! :D

Fortsätt berätta alal hu ni har gjort för att träna om eran galopp/steppleschase häst till hopphäst?

Hur högt upp i klaserna går ungefär en fd. galopp/steppleschase häst? Då menar jag dressyr/hoppning. Det är ju olika fårn häst till häst, men man kan ju avrunda på et ungefär . Hur högt har eran fd. galopp/stepleschase gått inom dom disciplinerna?

Hade ett fullblod på foder som gått häck/steeple (glömmer alltid vilket).
Hoppade faktiskt riktigt bra även banhoppningshinder, visst blev det en del flacka språng men han var ändå rädd om sig.
Många fokuserar väldigt mycket på själva hoppbiten, och visst är det bra, MEN man får inte glömma dressyren!! En galopphäst har helt andra typer av muskler än en dressyr/hopphäst.
För att en häst skall kunna hoppa banhoppning bra måste den kunna samla sig och lägga vikt på bakbenen, den måste vara lydig både framåt och bakåt. Så underskatta inte dressyren, träna mycket tempoväxlingar, övergångar osv. Markarbete med bommar på marken kan också vara bra övningar där hästen får tänka till lite.

Liknande trådar

Hoppning Jag har nyligen köpt en ny häst - ett 8-årigt DV sto som blev inriden som 6-åring, dvs. inte gjort så mycket. Hon har stått ganska länge...
2
Svar
27
· Visningar
3 698
Hästmänniskan Har suttit och läst lite på olika hästforum och sitter och lurar på varför blir alla lurade vid hästköp? Hur svårt kan det vara att köpa...
2
Svar
29
· Visningar
4 323
Hoppning Min vallack, har jag haft sedan slutet av oktober. Han är VÄRLDENS SNÄLLASTE, han älskar att arbeta och är så positiv när man rider ut...
Svar
8
· Visningar
1 890
Senast: Heulwen
·
Övr. Grenar Hej, Undrar om nån av er galopp experter kan hjälpa mig med denna fråga. skulle vilja ha lite info exakt hur man tränar fullblod för...
Svar
4
· Visningar
2 034
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama