Fått upp nått i näsan?

jerseyko

Trådstartare
Åkte kanske i 20 min och när hästen lastades ur var hon snorig. Torkade bort det och hästen fick röra på sig. Hostade kanske 4-5 ggr under 6 timmar och frustade på som vanligt, inget mera snor.

Vilade sen i 4 dagar. Är fortfarande sig själv, inget mera snor, luktar inget i näsan, ingen temp, låter normal och hostar inte vid ansträngning.

Ingen kontakt med andra hästar, inga nya hästar i stallet och inga andra med hosta eller snorig näsa.

Kan hon fått upp nått i näsan? Damm, insekt? Detta kom när det blev sådär supervarmt. Hon åkte med lilla bakre luckan öppen, eftersom det var över 25 grader varmt den dagen!
Dagen innan hade hon duschats på kvällen och sov inne i sin box och fick fjolårshö.

Sv: Fått upp nått i näsan?

Kan väl vara damm/pollen/satt i halsen :p eller vadsom, tror knappast det är någon fara iaf :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 141
Senast: tott
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 352
Senast: regina11
·
Hästvård Hästen är sen tidigare dammallergiker. Tog han i somras (12år gammal travare) och pga att han hade dåliga hovar så var hovslagaren jag...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: terrific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka