Fästingvaccin

Draumsyn

Trådstartare
Försökte söka med hittade bara annat om fästingar, ej vaccin mot de.
Satt och funderade lite , jag skall ju vaccinera mig själv mot fästingar (eller rättare sagt sjukdomarna man kan få av de) nu innan jag flyttar ner till Stockholm.
Men kanske borde även hästen vaccineras?

Sökte lite på nätet men hittade inte så mkt, dock en artikel fron 2008 där en veterinär skrivit att det ej finns fästingvaccin för häst.
Har det ändrats eller finns det fortfarande inte?

Vad kan man göra för att förebygga att fästingarna smittar min stackars pålle?
(Förutom insektsmedel och att grundligt visitera varje dag såklart)

Sv: Fästingvaccin

nope, finns inget fästingvaccin för häst.

Daglig och grundlig visitation är nog det bästa sättet. Finns en massa "klet" att hälla på hästen men hur god effekt dessa har mot fästingar vet jag inte.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad... 71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
80 895
Senast: turbofling
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 674
Senast: kem
·
Hästvård Tydligen så har det tagits fram ett nytt vaccin mot kvarka, och det är nu tillgängligt i Sverige. Någon som hört något om det? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 658
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
2 103
Senast: Zebung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka