Fästingmedel

Sv: Fästingmedel

Sist jag var i djuraffären så hade två giftfria alternativ för katter. Ett med tea tree oil som jag köpte och ett annat som skulle störs i maten. Har dock inte hunnit prova det jag köpte än men hoppas att det fungerar så vi slipper den giftiga varianten.
 
Sv: Fästingmedel

Åh har de fått börja sälja sånt igen?
jag hade örthalsband för några år sen som var kalas!
men när livsmedelsverket höjde kraven blev de förbjudna :(
 
Sv: Fästingmedel

Frontline osv är giftigt ja...
Även så teatree olja så det går också bort.

För några år sen fanns gröna gummihalsband som luktade starkt av citron, finns dom inte att få tag på längre??
 
Sv: Fästingmedel

Hela meningen med fästingpreparat är väl att det är giftigt. Annars hade det väl knappast varit verksamt?
 
Sv: Fästingmedel

Frontline osv är giftigt ja...
Även så teatree olja så det går också bort.

För några år sen fanns gröna gummihalsband som luktade starkt av citron, finns dom inte att få tag på längre??

Även om dom finns att få tag på vet jag inte om jag skulle vilja sätta det på mina katter. Dom flesta katter skyr citrondoft så det känns inte så kul att dom ska behöva bära med sig citronlukten vart dom än går utan att kunna komma undan.
 
Sv: Fästingmedel

Citron och citrondoft är ju nått man använder för att skrämma bort katter. Det är väl knappast nått man sätter "fast" på katten?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
17
· Visningar
1 010
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
978
Senast: BornAgain
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp