Fästingar....

B

Becca

Upptäckte idag att en fästing hade bosatt sig på vår ena katts hals...så det var bara till att försöka få bort den så gott man kunde, blähh!! :mad: Så himla äckliga dessa små kryp är!
Funderar på vad som är bäst för att skydda sina katter mot fästingar? Hörde idag att det finns en spruta man kan ge de hos veterinären som motverkar fästingar. Nån som vet nåt mer om det eller har tips på andra bra fästingmedel?

Sv: Fästingar....

Jag har frontline på mina katter. Inte en enda fästing sen jag började med det. Mycket nöjd är både jag och katterna

Sv: Fästingar....

Tack för tipset! Ska gå ner till Apoteket och köpa det nästa vecka.

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410
Hundhälsa Har insett att fästingarna är i allra högsta grad aktiva trots att det är höst nu... Vår 13 veckors valp har flera krypande på sig efter...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka