Fästingar!

H

hasselby

Hur många olika sjukdommar kan våra hundar få av krypen?
Finns det någon sjukdom man kan vac emot?

Dagens funderingar......:D

Sv: Fästingar!

Är inte så insatt i detta, men Borrelia har min tik haft. Vet att de också kan ha en typ som heter Ehrlichios. Antibiotika brukar hjälpa mot båda typerna. Hundar kan som tur är inte få TBE! Vaccinera går inte, utan det är något form av medel som gäller! Jag sitter just i djupa tanker över vad jag ska ge min tik nu när säsongen kommer. Hon har blivit så trött av Frontline tidigare år, så är nu lite anti alla dessa gifter...

Senast ändrad:
Sv: Fästingar!

Store gangstern hemma hos mamma och pappa har haft borrelia två ggr.. Bägge gångerna han har testats för borrelia, har han plussat.
Första gången märktes det tydligt på honom, och han plussade ordentligt.
Andra gången, nu för några veckor sedan, plussade han bara lite, och det var inget som märktes på han, varken fysiskt eller psykiskt.

Bägge gångerna har han fått antibiotika.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
870
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
781
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 663
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V