FÄstingar

M

modig tabac

Hjälp nu är det tydligen dags igen. Detta jäkla lilla otäcka kryp. Hittade en som satt på hunden i förrgår och idag hittade jag en smällfet som redan hade ätit färdigt på golvet. Det blir väl snart att använda fästinghalsband året om.

Sv: FÄstingar

Bläää... fästingar är så äckliga! Kanske finns det ändå något positivt med att vi fick 1 dm snö igår!

Fästingar lever under jorden på vintern. Så är det inte fruset ordentligt så är det bara positivt för dom att det kommer snö, då får de extra värme där de är.

Själv har jag redan tagit flera fästingar på mina hundar :mad:

Helt OT men det var väldigt vackert till hans päls :love:

Tror inte det finns så litet som till vavva..? Funderar på inlöp men väntar å ser vad folk skriver.

edit: såg man mäter själv men om jag ska dra av 5 cm av hans halsmått blir det typ plats för två stenar, lär väl funka sådär, haha..

Så länge de håller sig under jord så är jag nöjd... hatar att behöva ta spruta själv och behandla hunden. Men jag bor ju i ett av de farligare områdena så det är bara att gilla läget!

Helt OT men det var väldigt vackert till hans päls :love:

Tror inte det finns så litet som till vavva..? Funderar på inlöp men väntar å ser vad folk skriver.

edit: såg man mäter själv men om jag ska dra av 5 cm av hans halsmått blir det typ plats för två stenar, lär väl funka sådär, haha..

Ja de gör det, passar bättre till honom än till pappas golden...

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en katt som kommer in med småfåglar var och varannan dag. Idag syntes det tydligt att hon hade haft en fågel inne (fjädrar...
Svar
17
· Visningar
1 278
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
3 188
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka