Fästingar och symptom

Sv: Fästingar och symptom

Hej!

Symptomen på B/E kan vara likartade. Det kan röra sig om oförklarliga hältor, svullna och stela ben, ovilja till att jobba, kort och gott att hästen uppför sig skumt. Ett nedsatt allmäntillstånd och dålig matlust kan också vara symptom

I det akuta skedet är det vanligare med bla febertoppar och vinglighet ( din häst är som en full pelikan)
Detta är de symptom som jag stött på. Hittills... :crazy:
Ett B/E prov går på ca 500 kr (vet. avgift ej medräknad) och det är värt vartenda öre.

// Ulrica, tyvärr erfaren i ämnet

Sv: Fästingar och symptom

Nja jag betalade 330 kr inklusive moms men utan vetrinära avgifter, dessa sklijde sig åt alla 3 gångerna. :confused:

Håller med om startsymtomer, rehabsymtomer är ej heller att leka med. Det jag har upptäckt hos min donna är en ojämnhet, denna är betydligt värre än när hon köptes som unghäst. Och det är väldigt lätt att få panik när man ser detta, min första reaktion var att det säkert hade blivit något nytt fel/problem. :eek:

Muskeltillbakabildning är tydligen den vanligaste bieffekten av erlichea, och det var just en av dessa saker som syntes när hon blev sjuk. Men att häststackarn skulle falla ihop som ett korthus i sina muskler, kunde jag inte ens i min vildaste fantasi tänka mig. Men så är det, och utifrån det får man jobba och då främst med rakriktning och arbete i form av liksidighet. :(

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
349
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur