Fast i köpdjungeln: Skruvdragare - liten, smidig och värdelös?

Blueberry

Trådstartare
Jag är fast besluten om att ha en uppsättning egna verktyg även om min man har i princip allt man kan tänkas behöva. Det grundar sig väl på någon slags kombination av independent woman och material girl.

Jag har en bra verktygsgrund att stå på, och funderar just nu på en skruvdragare. Jag lånade makens i helgen och har i det närmaste träningsvärk. :eek: Den är för stor och tung för mig, och på tok för klumpig. (detta trots att den är av bästa märket och "det bästa man kan köpa för pengar"... :cool:)

Jag vill hellre ha något litet och smidigt, och det finns ju små modeller från alla möjliga och omöjliga producenter. Men... är det skräp? Jag har alltså kollat på de som väger strax under 0,5 kg. Snäppet upp är 1,5 kg, och då försvinner mycket av smidigheten, å andra sidan får man lite (mycket) mer funktion.


Hur som helst:
Bosch och Black & Decker har varsin liten modell, med ett fast varvtal på 180 rpm. Jag har kollat runt på ickemärken också, och hittat en som är intressant, den är lite större än de från B och B&D, och har ett fast varvtal på 200 rpm, den är såklart även billigare. I övrigt är de väldigt lika.
Vågar jag chansa på ett "ickemärke?"

(Ja, jag var tydligen tvungen att skriva en hel roman innan jag kom till saken...)

Jag vill också förtydliga att jag mest kommer skruva ihop (eller isär) möbler, krokar, fönsterhaspar och annat smått.
 
Sv: Fast i köpdjungeln: Skruvdragare - liten, smidig och värdelös?

Sambon har en liten från B&D den går under namnet hans bästis ;)
 
Sv: Fast i köpdjungeln: Skruvdragare - liten, smidig och värdelös?

Jag har en DeWalt DCF610S2, den väger strax under kilot och den är otroligt smidig och kraftfull. Jag har testat billigare varianter men skulle inte vilja byta bort den jag har för allt smör i småland. Den är enkel att jobba med, har bra kraft, superenkelt att byta bits, bra belysning och två batterier så man slipper pausa om det är mycket man ska fixa.
 
Sv: Fast i köpdjungeln: Skruvdragare - liten, smidig och värdelös?

Jag har en Bosch GSR 18-2-Li Borrskruvdragare.
Jag älskar den! Å sambon med ;)
Men han får faktiskt lov att använda sin egen herrejösses DeWalt som jag inte vet vad det är för modell.
Men precis som du tyckte jag att sambons DeWalt är alldeles för tung.
Min väger 1,4kg men är riktigt stark så den klarar "allt".
Jag har en sån där jätteliten också av ngt bra märke men den används typ aldrig, den kan man ju bara dra en liten skruv i väggen med typ.
Så den ligger i en garderob typ oanvänd.
 
Sv: Fast i köpdjungeln: Skruvdragare - liten, smidig och värdelös?

Sambon har en jätteliten bosch som han är asnöjd med! Han har använt den till typ alla Ikea-möbler sen vi flyttat, och alla skruvar som suttit så trångt att inte hans "vanliga" skruvdragare rymts osv. nästan allt tror jag han skruvat med den.
Jag kan fråga han vad det är för exakt märke om du vill? Han är jätteimpad över att den var så bra fast den är så liten!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp