loveponies
Trådstartare
Idag började ag på Chivas andra antibiotikakur. Den förra fick vi abryta för att han fick en allergisk reaktion; han blev alldeles slö, och tassarna svullnade upp! Dessutom började han kräkas upp tabletterna de två sista dagarna under behandlingen.
Men så fort vi abröt behandlingen så blev an som vanligt igen.
Eftersom han fått i sig nästan hela kuren (-1½ tablett) så hoppades vi att det skulle ha gett verkan i alla fall, men icke. Han hostar lika mycket som innan.
Så nu har jag alltså fått ett nytt anitbiotika utskrivet, och han fick första tabletten nu i kväll.
En timme senare kräktes han...
Vad gör man med en katt som har lunginflammation men som inte tål antibiotika?
Kan man ge sulfa itll katter, och hjälper det?
Dessutom så hade Chivas njurvärden inte förbättrats vid återbesöket. Eller, det värde som går att påverka med foer (urea, tror jag det är) hade sjunkit, men det andra värdet hade höjts.
Så den 14:e ska vi till Strömsholm för att ultaljudsundersöka njurarna. Jag är så orolig för va det kan vara. Dels är jag orolig för att det ska vara något allvarligt, som inte går att bota, och dels är jag orolig för att det ska vara något ärftligt.
Varför är min lille kille inte frisk för?
Men så fort vi abröt behandlingen så blev an som vanligt igen.
Eftersom han fått i sig nästan hela kuren (-1½ tablett) så hoppades vi att det skulle ha gett verkan i alla fall, men icke. Han hostar lika mycket som innan.
Så nu har jag alltså fått ett nytt anitbiotika utskrivet, och han fick första tabletten nu i kväll.
En timme senare kräktes han...
Vad gör man med en katt som har lunginflammation men som inte tål antibiotika?
Dessutom så hade Chivas njurvärden inte förbättrats vid återbesöket. Eller, det värde som går att påverka med foer (urea, tror jag det är) hade sjunkit, men det andra värdet hade höjts.
Så den 14:e ska vi till Strömsholm för att ultaljudsundersöka njurarna. Jag är så orolig för va det kan vara. Dels är jag orolig för att det ska vara något allvarligt, som inte går att bota, och dels är jag orolig för att det ska vara något ärftligt.
Varför är min lille kille inte frisk för?