Fascinerande, det tog 7 år, men nu så ;)

Alexandra_W

Trådstartare
Fascinerande hur katter fungerar. Siameshanen, Yaki, är sju år i november. Och NU plötsligt har poletten trillat ner ang vad man ska göra med möss. Han har tidigare tagit ngn enstaka, mest av ren tur tror jag. Men lika gärna kunnat titta fascinerat på både levande, halvdöda och stendöda möss. Noll jaktinstinkt så.

Men nu så pang poff så är han en fullfjädrad musjägare och går under arbetsnamnet 'Dräpar'n' härhemma. Mus efter mus möter döden, och han är omåttligt mallig över sig själv. Tacksamt nog har han inte fattat man kan äta upp dem (vi talar iofs katten som inte äter burkmat, torsk och grejer heller..) så han mördar dem, leker lite med dem och dumpar dem på golvet för matte att tramp.. jag menar städa upp.

Men någon annan som varit med om att de efter såpass många år utan att 'fatta'/vara intresserade helt plötsligt fått poletten att trilla ner?

(Siameshonan - 11 år - är fortfarande lika förbluffad, hon kan sitta och stirra dumt på en mus som springer framför nosen på henne, tycks närmast se dem som husdjur, och bibehåller den inställningen. LIte skönt då hon saknar tänder numera och det skulle bli lite jobbigt för alla inblandade om hon tänkte sikta på en musjägarkarriär.. ;))
 
Sv: Fascinerande, det tog 7 år, men nu så ;)

Min katt, som bott i lägenhet i 5 år innan hon kom till oss, har i år börjat fånga rätt många möss och små råttor.
Första året hon bodde här fångade hon knappt något, men nu jäklar :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp