Fascinerande annonstexter

Sv: Fascinerande annonstexter

Men om man lägger undan den summa som hunden skulle kosta varje månad så har man efter en tid den summan som hunden kostar...

Den tiden det tar att spara, söker man efter ras, läser på och hälsar på en massa uppfödare ...

Inte s¨å dyrt?? mycket av min lön går till utställningar.
Klart man väljer själv hur långt man vill åka och hur mycket pengar man vill ofra men bara en resa från lund till STHLM med en hund och med kompis som jag delade bensin med gick på 1000 kr..För en utställning.påSommaren åker man kanske på en 12 st..de finns några här nere men dom flesta ligger uppåt i landet..

Sen kostar försäkring jag har två hundar (nu är min inte så dyr ) men den kostar i allfall 2 300 kr för två hundar per år.
Sen ska dom vacc och dom ska ha mat leksaker (hmm kan bli en del sådant) kopel burar kanske, jag har någon gång när hundarna var små haft problem med passning och då har man fått bli hema från jobb och DE kostar pengar!
Klart att det är dyrt att ha hund det är ju inte som kostnaderna för häst och liknande.
Men man kan ju dra ned kostnaderna om man väljer billigare allternativ inga utställningar billigare foder kanske någon billig försäkring, men jag tänker ändå har jag köpt två hundar för 22 000 då kan jag väl lägga ut de bästa på mina älsklingar.. Men de hade jag gjort ändå mammas hund kostade 1500 oh hon har nog de bästa=)

Tydligen blir dom överösta med svar ändå, för när jag skulle omplacera min hund svarade jag tillslut på trevligt och seriöst skrivna annonser om "hundar önskas", även om dom skrev att dom inte kunde betala mycket. Men jag fick aldrig ett endaste svar tillbaks. Så antingen var dom inte så seriösa ändå, eller så fick dom så många svar att dom storknade... :confused:

de tror ja med!
vet ett par bekanta till mig som satte ut en sånn annons dom fick närmare 30 svar så visst går de

*KL*

Och jag som haft fem hundar, en blandras köpt som valp, tre vuxna omplaceringar (renras) som varit gratis, samt en vuxen, renrasig omplacering som jag betalat halva valppriset för anser INTE att huruvida man kan betala inköpspriset eller ej har att göra med om man har råd att äga hunden.

För mina hundar får prickfri skötsel, de är försäkrade, vaccinerade etc. Jag köper inte 'billigaste fodret' etc etc, utan lägger en försvarlig summa pengar på hunden varje månad. Däremot har jag inte 5 - 10 000 kr som jag i klump kan lägga ut på att köpa hund. (Om det skulle behövas samma summa till veterinärvård kan jag låna det dock, eller vifta med kreditkortet).

Och visst, jag kan ju lägga undan 1000 kr/månad (dvs vad hunden kostar ungefär att ha) och spara till en ny hund. Men ofta vill man ju ha en ny vän när man t ex förlorat den gamla, utan att behöva vänta. Och även om man ju kan låna till den nya hunden, så är det kanske inte så att man vill det.

Och om man då undersöker möjligheten att hitta det man söker till en låg summa, så behöver det ju inte vara fel.

Däremot skulle jag aldrig annonsera efter 'gratis' hund, och jag har alltid varit beredd att betala för mina hundar (även om det sen i tre av fallen visat sig att ägaren inte vill ha betalt), och mer än 500 kr. Men inte så mycket som 5000 kr, utan det har rört sig om säg 2500 kr. (Utom sista herren då, köpt för halva valppriset, lånade pengar, för jag ville ha just den rasen, och jag ville ha en vuxen omplacering, och jag ville ha den just då. Och det tillhör inte vanligheterna att den rasen kommer ut på omplac)

Liknande trådar

B
Övr. Katt Snälla Bukefalister, hjälp mig att välja mellan en raskatt och en huskatt/bondkatt! Jag och min sambo ska skaffa en katt, men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 697
Senast: Shark
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 803
Senast: Elina8
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 409
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka