Gnist
Trådstartare
Brukar roa mig med att kika på diverse hundannonser lite nu och då och ser en sak som slagit mig är att det finns många som gärna vill köpa hund och då gärna en unghund.
De har en hel del vettiga krav på sin blivande hund dessutom:
Renrasigt, ska tränas/ev tävlas med, ska vara barnvänlig, snäll, social, god grundlydnad, helst kattvan, pigg och villig att hänga med på det mesta etc. etc. Men på 98% av annonserna står det oftast längst ner...
Folk vill alltså köpa en bra, stabil trevlig, renrasig hund för ingenting. Jag har svårt att se att bra exemplar av hund säljs för en 500-ing liksom
Vad är det (funderar jag då) som får folk att tro att man kan köpa bra unghundar på alla plan för inga pengar alls
De har en hel del vettiga krav på sin blivande hund dessutom:
Renrasigt, ska tränas/ev tävlas med, ska vara barnvänlig, snäll, social, god grundlydnad, helst kattvan, pigg och villig att hänga med på det mesta etc. etc. Men på 98% av annonserna står det oftast längst ner...
Kan inte ge fantasipris då jag endast har råd att ge kärlek
kan tänka oss att ha en hund max 500:-
Pris: Odiskutabelt symboliskt
Jag kan inte betala mycket men jag kan däremot garantera ett gott och varaktigt hem
vi vill ha henne till ett lågt pris, och kan garantera att hon får ett mycket bra hundliv
Vi har inte möjlighet for att betala mycket för hunden,
Folk vill alltså köpa en bra, stabil trevlig, renrasig hund för ingenting. Jag har svårt att se att bra exemplar av hund säljs för en 500-ing liksom
Vad är det (funderar jag då) som får folk att tro att man kan köpa bra unghundar på alla plan för inga pengar alls