Farväl Doris :'(

Anna_Lillen

Trådstartare
Imorse kunde kissen inte gå utan bara skakade, åkte direkt till vet. som konstaterade snabbt att njurar och lever hade lagt av så det fanns inget att göra :'( fattar det fortfarande inte...igår visade hon ingenting och nu finns hon inte mer! Dom visste inte vad det var heller...är glad att hon fick dom sista månaderna på landet, vara ute och jaga möss och hon var så glad. Fan vad jag kommer sakna henne :cry::cry::cry::cry:

Nån som har haft en katt med samma sak? Doris var utekatt, hur visar sig råttgift?

Sv: Farväl Doris :'(

Ja usch ja :( suttit och läst lite och glycolförgiftning stämmer bra in på hur hon var. Pappa sa att hon kräktes igår men tänkte inte mer på det då hon var pigg i övrigt...f*n det här är ingen bra dag! :cry:

Beklagar sorgen. Hemskt att saker kan förändras så snabbt, att ett älskat liv bara kan försvinna så där. :(

Hej jag har också haft en katt med njurproblem, min bror hittade henne skrikandes en dag när han kom hem från skolan, for direkt till veterinären som konstaterade att njurarna lagt av. Hon hade inte visat något innan (innekatt) Och tyvärr fanns det inget att göra förutom att ta bort henne.

Har också förlorat en katt pga njursvikt. Eventuellt pga förgiftning. Min var dock lugn in i det sista, hon var apatisk sista veckan och var jättevirrig. Hemskt var det att se.

Imorse kunde kissen inte gå utan bara skakade, åkte direkt till vet. som konstaterade snabbt att njurar och lever hade lagt av så det fanns inget att göra :'( fattar det fortfarande inte...igår visade hon ingenting och nu finns hon inte mer! Dom visste inte vad det var heller...är glad att hon fick dom sista månaderna på landet, vara ute och jaga möss och hon var så glad. Fan vad jag kommer sakna henne :cry::cry::cry::cry:

Nån som har haft en katt med samma sak? Doris var utekatt, hur visar sig råttgift?

varit ute för exakt samma sak.. kom hem elva en kväll katten satt bara och tuggade fradga... körde direkt 1, 5 milen till djursjukhuset . väl framme hade han bara 4% njurkapacitet kvar eller va det va.. så när han fick sprutan va han i princip redan borta =(.. förlorade tre katter på fyra månader där.. en där njurarna var utslagna och två i cancer.

hon hade säkert haft problem med njurarna innan... men sen "poff" så ger dom upp....
vetrinären visste inte direkt vad som hänt min heller..

men underbarare och snällare katt. suck

Svar till alla: Tack! Vad läskigt det är när allt bara lägger av :cry: hela dagen har jag bara velat gråta och tänkt på "ingen Doris som kommer och möter en på vägen när man kommer hem" "Doris finns inte mer" osv...:cry:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 169
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 078
Senast: canine
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 692
Senast: mackan
·
Hästvård Jag var bortrest i helgen och på söndag hörde hästvakten av sig och tyckte att det var konstigt att min ena häst inte ville äta, efter...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30