Fårskinnspadd närmast hästen.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JenniferBatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 3 972
Sv: Fårskinnspadd närmast hästen.

O vad bra! En som har det så:bow: :bow:
Har hört massor som haft den närmast hästen och jag kan inte förstå hur mitt kan se så lustigt ut? Just nu har jag allroundschabrak (hoppsadel) kanske borde testa med ett kortare schabrak?

Har du någon bild så att jag kan få se att det inte är helt omöjligt? Please:d

Jennifer

Jag har renskinn-schabrak-sadel i pälsfällnings/sättningsperioder. funkar bra.

Min häst får likadant skav som din.

Fårskinnspad under funkar inte

Jag har renskinn punkt slut - den är klippt som en vojlock dvs efter sadelns kontur, med ordentligt utklipp bakom sadeln där vinterskavet annars kommer.

det är väl inte världens snyggaste vojlock i och med att den blir beige/skinn looking, vilket den ju är - men funkar gör det, och det super!
har problemet varje vinter med fullblodet, aldrig resten av året.

Ryggstycket ska vara formsytt, svängt! Högre i manken och högre längst bak som en banan.. hoppas du förstår mig nu.

Jag har den direkt mot hästryggen.

Med vissa schabrak ser det lite "underligt" ut, men det struntar jag i då funktionen är viktigare än utseendet... ;)

Hittar dock inga bilder ännu...

har bild.....
DSC00647.jpg

Min är formsydd, som en banan:idea:

Tack så mycket:bow: Ditt ser ju inte lustigt ut..lägger du på padden först o sen sadel med schabrak elle sitter allt ihop? Vet inte vart jag ska göra av fästanordningen för fårskinnspadden...hur gör du?

Jennifer

hihi visst blev det;)
jag lägger först padden så som jag vill ha den,sedan lägger jag schabraket på och sedan sadeln. Först sätter jag fast schabraket så stramt det går, och sedan padden....sen ja då ska det vara klart

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 655
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka