Fårskinn - tvättning?

Nyx

Trådstartare
Skulle behöva tvätta lite fårskinnssaker nu, men har naturligtvis glömt att köpa tvättmedel just för fårskinnssaker... Kan man använda vanligt tvättmedel eller går det alldeles galet med sakerna då? Hur varmt ska man tvätta dom?

Senast ändrad:
Sv: Fårskinn - tvättning?

Du kan tvätta dem i såpa eller tvålflingor också, handtvätt skulle jag rekommendera. Vissa saker kan tvättas i maskin, men det är nog dumt och prova om man inte ä säker.

Jag tog en chansning och handtvättade med vanligt tvättmedel. Än så länge ser det bra ut i alla fall. Ingen klumpbildning/tovning och ingen krympning. (än så länge i alla fall :crazy: )
Får väl se vad det blir av det när det torkat.

då hoppas vi på att det gick vägen då! :p
Enda risken är väl att skinnet kan bli lite stelt, men det går ju att gnugga mjukt sen igen

Jo det är väl bara att hålla tummarna för att de ser okej ut även om ett par timmar då det är torkat :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 253
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad. Jag förställer mig att det inte gör renare...
Svar
15
· Visningar
2 150
Senast: tanten
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka