T

Tysken_

Är det farligt för katter och äta ärtor/majs/morötter/potatis?

Sv: Farligt

Små mängder är okej, men det är ju inget de kan leva på...

Det är ju inte farligt för oss, så varför skulle det vara skadligt för katter? Men det är dock inte att rekomendera som basfoder

Mina katter äter det, när de får tillfälle. De tycker speciellt att gurka och majs är mumsigt..
Har jag en gurka som ligger framme på bänken och vänder ryggen till, så har jag katter som är där och gnager för fullt :cool:

Det finns ju kattmat som innehåller potatis pasta mm. Så jag ser inget hinder att de skule kunna smaka en bit

Liknande trådar

Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
731
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 083
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
206
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix