Novali01
Trådstartare
@the_connemara , jag och @fio har en intressant diskussion på facebook som jag tänker ta med mig hit. Vi är såklart gruvligt oense annars vore det ju inte en intressant diskussion! Ämnet är: Räcker TR reglerna till idag för att reglera och se till hästarnas bästa i fälttävlan? För att kortfattat sammanfatta hur vi diskuterat så anser en falang att det såklart inte gör det, vi måste på nåt sätt ändra reglerna så de blir mer hästvänliga eller iaf använda oss av fler avbrutna ritter och utdelning av farlig ridning.
Min ståndpunkt: TR räcker till. En enstaka hinderdomare ska aldrig kunna avgöra om ekipaget klarar av uppgiften då terräng är väldigt komplext och en häst kan reagera väldigt mycket på t ex ett vattenhinder eller en grav medan den lätt klarar av resten av banan utan problem.
Vad tycker ni andra?
Min ståndpunkt: TR räcker till. En enstaka hinderdomare ska aldrig kunna avgöra om ekipaget klarar av uppgiften då terräng är väldigt komplext och en häst kan reagera väldigt mycket på t ex ett vattenhinder eller en grav medan den lätt klarar av resten av banan utan problem.
Vad tycker ni andra?