Färgteckningar APHA

Sv: Färgteckningar APHA

Nu är ju inte min lilla född i år utan 2011 men jag tänkte att ni som har lite mer koll på färger kan hjälpa mig med vad för färg hon har?

Pappa, svart overo (e: svart overo u: svart quarter)

DSC03552.jpg

colonel_coosader_08_03.jpg

Mamma, grullo quarter (e: dun u:?)

mccd.jpg

och min lilla ser ut såhär:

006.JPG

Man ser inte hennes zebra stripes på denna bilden men hon har alla dun markingsen (mörk manke, zebra stripes, ål, mörka öron, och lite mask där hon inte har bläsen men den är inte jätte mörk) men där börjar dyka upp en hel massa vita hår här och var

svårt att se men de är där

photo%2520%25281%2529.JPG

och hon har även relativt mycket vitt i manen, den nästan glittrar i solen

photo.JPG

Så vad tror ni det kan vara? Hon är grullo, overo det är ju ganska uppenbart men vad mer? Grullo roan? Silver Grullo (creme gen?) eller något annat? Skulle vara väldigt intressant att höra vad ni mer insatta tycker och tänker om detta!

Senast ändrad:

Roan kan hon inte vara om ingen av föräldrarna är det. Detsamma gäller creme och det ser ju inte ut som att det finns någon cremegen i det svarta. Möjligen om mamman är smokey black dun. Vet du inte vem som är mormor till din häst??

Silver har jag noll koll på.

Men jag tycker hon ser ut som en helt vanlig grulla, men det finns säkert någon här med mer kunskaper i ämnet som kan uttala sig.

Mormor är Remedy Roulette jag vet bara inte vilken färg hon hade:crazy: Tjaa, jag har inte mycket koll på de olika färg specifikationerna men när jag läste om grullo så stod det just att de har "jämnfärgad" hårrem till skillnad från tex konstantskimlar som har vita hår inmixade och just att hon har så mycket vitt i manen fick mig att bli lite nyfiken på om det var något mer.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 403
Senast: pimy
·
Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: CillaW
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 266
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka