Färgglad kavaj?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Satt och kollade på lite tävlingskavajer nu, men så kom jag och tänka på en sak;
Får man i dressyr tävla med en "färgglad" kavaj? (Tänk kornblå, röd osv.)

Jag vet att det kanske inte ser "så bra" ut och att man kan få en del blickar, men jag menar om det är förbjudet enligt Tävlingsreglementet.

Tittade nämligen på några Animo och KL kavajer som var just kornblåa och röda, och det skulle ju vara tråkigt om man inte får tävla i dem om jag nu köper en sådan...

Sv: Färgglad kavaj?

Det är tillåtet:). Finns en tjej häruppe som tävlar i just Animos kornblå. Hon har en fux och det är sjukt snyggt!

Tack! :)
Visserligen rider ingen/planerar inte att tävla någon fux, men tycker ändå att rött eller kornblått är sååå snyggt på kavajer! :d
Tycker att det lätt blir lite "konservativ pingvin" över dressyroutfitsen på tävlingsbanan med svart sammetshjälm - svart kavaj - vita ridbyxor - svarta stövlar - vitt schabrak - svart läder, och dessutom gillar jag att sticka ut lite, så det blir nog bra :D

En klubbkompis tävlade i klarröd kavaj på sin svartskäck.
Skitsnygga var dom!

Jag har en mörkblå kingsland kavaj, men det syns bra att den är blå och inte svart... eftersom jag har en mörk häst så kan jag ju lyxa till det med lite färg :D
Hade lätt kunnat haft en kornblå också tror jag.. röda är också jättefina men jag passar inte själv i rött :o

Deserta tror jag gör i de flesta färger på beställning, men de är inte så billiga. Annars kanske man kan hitta en "vanlig" kavaj och rida i?

Mja, jag tycker inte riktigt om Deserata. Dom är så korta, känns mer som en hoppkavaj om alls som en ridkavaj öht. Jag vill ha en längre modell av mer klassisk snitt, fast i mörklila då om det skulle finnas :o

Haha, japp, hittade annonsen och visst ä det den hästen:). (Däremot ha den inte sett så himla trygg ut på tävlingsplats som annonsen antyder... Ryttaren är dock otoligt skicklig och har lotsat runt den mycket fint.)

Bläddrade igenom mina bilder från idag och hittade en röd och en kornblå kavaj :D

IMG_2370.JPG

IMG_2380.JPG

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: The Beast
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 154
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 156
Senast: MiniLi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar