Färgfunderingar

Houdinie

Trådstartare
Jag tänker köpa ett dressyrschabrak och lindor till den bruna medryttarhästen, så att vi är tjusiga på kurserna i sommar.

Nu till frågorna:
* Vilken färg rekommenderar ni!?
* Ska jag ha samma färg på schabrak och lindor eller har ni någon annan kul lösning!?

Han har redan ett svart schabrak med dito lindor, men jag vill ha något skojjigare. Själv ska jag ha de brun-beige-rutiga ridbyxorna från Hööks, en beige t-shirt, shortshaps, skor och hjälm är svarta .

Här är hästen (inte jag som rider):
solist1.jpg

Beige över väl över lag ganska... beigt?

För övrigt anser jag att lindor på en dressyrhäst ska vara vita, om man nödvändigt ska ha dem.

Sv: Färgfunderingar

Uppdatering: Jag hade svart schabrak med silverpasspoal tillsammans med svarta lindor där de vita paddarna stack upp lite. Helsnyggt!
Sista dagen hade jag dock vitt schabrak och vita lindor... anar att det syntes vilken häst som var privatägd! :)

Brunt tycker jag är snyggt. Eftersom dina ridbyxor var beige-bruna, :) eller beige.
Mörkgrön eller olivgrön är också snyggt till brun häst.

Jag tkr mörkgrön el olivgrön.
Eller beige, det kan va fint på bruna hästar, om du väljer en ganska mörk beige färg, annars ser det bara mesigt ut.

Du kan ha samma färg på shabrak & lindor, eller samma färg på lindorna som det är på shabrakets passpoal/kantband.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
799
Utrustning Jag undrar om ni som matchar era hästars utrustning matchar allt i samma färg/färger såsom både schabrak, lindor, täcken etc? Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: LilaTiger
·
B
Utrustning Nu vill jag se van ni använder för utrustning vid tävling:) Gärna bilder:D Hoppning JAG *Blå JW Hjälm *Blå hoppkavaj från...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: Elektron
·
J
Utrustning Har tänkt köpa en till kavaj, men jag vet inte riktigt vilken färg den ska vara. Jag har en jättesnygg marinblå kavaj med svaga...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: jordgubba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka