Färgfråga... (ursäkta!)

L

loch

Jag har sökt men inte hittat svaret, och jag vet att ni kan så... :bow:

Detta gäller att föl som föddes med brun fölpäls. Nu är pälsen jämnt grå, mörka ben och lite brun runt mulen. Taglet är ljusare, silverfärgat. möjligtvis kan man säga att fölet är stickelhårigt, men väldigt jämn i färgen.

Tack tack tack...

Vilken ras gäller det och vilken färg är föräldrarna.
Har du någon bild ?

Tyvärr ingen bild tillgänglig nu.
Fölet är "Svensk ridponny" dvs blandras...och inte min, men det är gratis att drömma!
Modern är brun, mormor är ljust röd-brun med svart man och svans, pappan...? okänd... :crazy:

Utan bild och information om färg och ras på båda föräldrarna kan du inte få annat än vilda gissningar till svar. Jag vet inte vad du förväntade dig med den infon du lämnade...
:o

Ursäkta min okunskap :(
Hade hoppats få lite ideér och uppslag, kanske lära mig något...
Men såna som jag som ej besitter tillräcklig kunskap för att ens ställa en fråga korrekt ska nog hålla mig ifrån detta forum iaf.
Återigen... ursäkta! :(

Oj! Jag ville inte alls mästra dig. Jag ville bara förklara att för att kunna ge dig ett svar behöver man veta dessa saker!

Jo, men vill man kan man kosta på sig att gissa... hade hoppats på några förslag att jobba vidare med... för jag vet ju själv vad det inte är (fux, brun,osv)...

Det var inte lätt. Du har inte en bild möjligtvis? Hur gammalt är fölet? Om fölet ska vara brunt borde det ha svart man och svans men, beroende på hur gammalt fölet är så kan det ju ändras en hel del.

Liknande trådar

Avel Har en liten färgfråga, min unghingst som jag köpte i november förra året, har hela vintern haft en jämn rödbrun färg. På bilderna jag...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: grimman
·
Islandshäst Förhoppningsvis kläcker mitt sto ur sig ett föl i sommar och jag som är så dålig på genetik skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
11 059
Senast: Gimlan
·
Avel Har en häst i stallet där det står i passet är fux med mörk man, jag har aldrig hört sett/någon annan fux med mörk man och svans, men...
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: ameo
·
H
Avel Hej! den 12/6 fick jag ett brunt hingstföl med 4 vita ben och nosbläs. Han är e. Magini 695 u.Halvblod/arab(godkänd som halvblod)ue...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama