Färgförslag till gardiner

Asa_S

Trådstartare
Vårt kök har ett fönster åt nordväst och ett åt nordöst. Panel i lackad och furu, lite åt gyllene hållet, tapeter ovanför i vitt. Köksbord och fönsterbänk i mörkbrunt, luckor i vitt.

Jag tänkte sy nya kappor, tänker mig en rynkad med kanal för mormorsstängerna som sitter uppe fast med en uppstickande del ovanför också. Jag har ett duvblått tyg med svaga strukturrutor som jag funderar på att använda men eftersom jag gissar att det blir för mörkt funderar jag på att göra dem dubbla, med ett ljusare tyg framför (fast vilken färg isåfall? vill helst inte blanda in ytterligare en färg i köket...) men kortare, så att det blåa sticker fram under och ovanför, så att det blir lite som en "Madickenklänning" med förkläde framför fast striktare. Men nu börjar jag vackla. Jag är kluven till färgen, både som färg och pga risken att det blir för mörkt i köket, som är ganska litet. Men jag har redan gardiner i mörkt rostrött, ljusgrönt, vitt med gula/röda/gröna krusiduller på samt rödrutigt. De nya gardinerna är tänkta att användas nu efter jul fram till påsk. Är det någon som kan komma med input till annat färgval? Tyvärr är batteriet till kameran slut så det gick inte att fota. Men vitt och brunt huvudsakligen i köket alltså.

Sv: Färgförslag till gardiner

Jag fattar inte riktigt. Gardinerna du har - sitter de uppe i resten av huset eller är det köksgardiner som du har liggande?

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera här hemma och har väl kommit så långt att jag har en idé om hur köket och väggarna ska se ut, men golvet är kvar. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 429
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka