E

Egonson

Vad kan man ha för färger på en helt vanligt Brun häst (ljus nyans, utan att vara rödaktig) utan vita tecken?
Jag tänker mörkbrunt läder, men på padd, benskydd etc? Vill INTE ha rosa, illgrönt, cerice, lila :angel: Ja ni hajar.
Tänker kanske beige? Eller blir det lite tråkigt. Det ska framför allt matcha och se stilrent ut. Inte bara för tävling utan även träning, vill alltid vara snygg :p

Sv: Färger!

Jag gillar chokladbrunt, beige och sånt i alla nyanser :d Hittade en show-pad som jag vill ha, fast den sidan tappade jag bort förståss :p

Till en brun häst kan man ju ha det mesta. Grönt var en bra idé, mörkgrönt kanske?

Mörkgrönt tror jag absolut på! sen älskar jag mattare typer av grönt. Nästan lite mer åt olivgrönt-hållet om du förstår vad jag menar? :) Det tror jag kan vara snyggt!

brunt på brun häst är kanske lite tråkigt... ovanligt att det kommer ifrån mig då jag som du gillar bruna nyanser och naturfärger skarpt!:d

Har du ingen bild på pållen? så man vet vad man försöker styla menar jag. :angel: :D

Nej men jag tänker fota i morgon :idea: Mitt nyförvärv som jag ska låna hem och köpa sen.

Grönt är min personliga favorit. Du behöver ju inte välja limegrönt :angel: utan kan ha en mörkare grön nyans;)

Men det beror lite tycker jag på vilka klasser som du rider. Nu senast när jag var och tittade på tävlingar i reining här i Tyskland så var det många som hade ganska bleka färger till sina hästar. Dock var det en ryttare som var helt mörkgrön. Chaps, skjorta och pad var mörkgrönt på en brun häst. Snyggt.

:rofl: Ja han är rätt söt faktiskt :p
Ingen Quarter direkt men ändå :love: Liten, brun och snäll ;) Hoppas vi passar ihop.
Vi ska hem till hans ägare i morgon så jag tänkre smygfotta lite.. :cool:
Ska inte ropa Hej förrän jag har haft honom på lån ett tag. Men det känns bra i magen i alla fall.

alazzi: NEJ, limegrönt är :eek: :angel: Hm.. Funderar vidare på mörkgrönt.
Jag tänker Pleasure/Trail.

Senast ändrad av en moderator:

Faktum är att du kan komma undan med förvånansvärt mycket, bara du kör det stenhårt rätt igenom och inte fegar ur. Oväntade kombinationer kan tex vara knallorange till en fux eller klargult till en brun. Men då krävs det att du verkligen kör det rätt igenom, pad + skjorta är minimum för att det inte ska se ut som ett misstag, gärna även benskydd/lindor i de klasser man får ha det.

Om det går, försök gärna att få någon detalj även på tränset i samma färg.

Men blått och grönt funkar till i stort sett alla hästar.

/Ida

Åh! Värsta myskillen ju!;) :love:
Hur gammal är han?

Och nu när jag ser bilderna så tror jag att han är snyggast i färger som inte är alltför nermattade. Så min olivgröna teori håller inte längre! :angel: Men skogsgrönt tror jag blir mumma!

Ja visst är han det :love: Han är född 2001, kan inte så mycket men han ska nog bli en prima ridhäst så småningom ;) Lite kondis, muskler och utbildning så!

Skogsgrönt låter bra! Skogsgrönt, ELLER mörkgrönt!§

Varför får jag för mig att han skulle passa bra i vinrött med dragning åt cerise? Mysko...

/Ida

Jag har funderat själv på rött, alltså vanlig julröd.

Känn som att en kallare röd skulle ta fram det varma i hans färg bättre än vad julröd skulle. Motsatsfärger framhäver varandra, precis som alltför lika färger dämpar varandra. En julröd färg innehåller även rätt mycket gult, och de färgerna kommer då dämpas hos honom. En vinröd går mer åt det lila hållet, innehåller alltså även blått men inget gult, gult och orange borde då förstärkas och hans färg ser varmare ut.

Risken med julrött är dessutom att det kan se ut som om det är just jul du klätt upp er för...

Själv håller jag på att försöka få ihop en blå-grön-turkos utstyrsel till en fux för att få fram hennes orange päls, tror det kan bli snyggt.

/Ida

Ja du har nog rätt i det där med röd-nyanserna. Det är så SVÅRT att välja färg :p Man vill helst ha en uppsättning av varje.
Vinröd låter bättre och bättre tror jag!

Mamma tycker någon nyans av blått, men njae jag vet inte riktigt faktiskt.

Nu har jag bestämt mig för vinröd, så vinröd it is :bow:

Snälla, sparka inte på mig om det ser helt fel ut bara... Och det är ju trots allt du som ska trivas med det, inte jag.

Grönt och blått funkar som sagt på "alla" hästar, så jag tycker det är väldigt kul om det går att få någon annan färg att funka.

/Ida

Nej då, jag lovar :D Jag tycker vinrött låter jättefint, det ska bli vinröd. Kanske har två utstyrslar sen i framtiden och då en blå också. Vem vet.

pröva nått i stil med ljusblått, beige, olivgrönt eller mörkgröna färger.
Det brukar vara riktigt snyggt! Eller vinrött är också en idé ;)

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: cewe
·
Utrustning Tänkte införskaffa nya senskydd för vardaglig användning, det vill säga uteritter blandat med dressyr till största del på närmsta...
2
Svar
24
· Visningar
2 357
Hemmet Sambon och jag har letat och hittat en vi tycker är bekväm. Men den finns bara i fula färger. Jag kan inte kompromissa med att skaffa en...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: FadeAway
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat