Sv: Färger på fux
Jag har svart läder på min fux med ljus man och svans. Han passar tyvärr inte i brunt. Annars tycker jag mörkare rödbrunt läder är så fint.
Men han har svart. Till det har vi antingen vita enkla lindor och schabrak eller ljusare färger. Det vita är fint till hans vita stjärn och passar bra på hans korta ben som ser mer oproportiornerliga ut i mörka färger.
Färgerna vi kör är mycket ljusgult, cremefärgat, ljusblått, turqoist och beige. Vi har även en hel del bruna och khakifärgade saker. Och ljusgått. Jag är en sucker för Eskadron. Så jag köper ofta deras saker. Jag kallas för Eskadron-freak av ägaren till lokala ridshoppen. :O
Iom att vi inte tävlar så har jag inget måste att ha nosgrimma. Så nu för tiden är vi utan efter att jag sabbade den fina vi hade och inte hittat nån snygg jag har råd med just nu.
Ländtäcke har vi marinblått med tjockare cremefärgad paspoil. Tanken var väl att jag skulle matcha den.
Vill man ha snygga set till träningen med matchande kläder och set till häst så kan man ofta lätt hitta det i Eskadron/Pikeurs sortiment. De matchar ganska ofta varann i ryttare/häst-kollektionerna.