Färger på fux

Sv: Färger på fux

Jag har ingen fux men det finaste jag vet är en välputsad sådan med vita lindor och schabrak :love: Tycker att de kan ha både svart och brun utrustning, bara den bruna färgen inte skär sig mot hästens färg.

Annars är det fint med marinblått och grönt (ibland)

Har svart till dressyr:

och brunt till hoppning:

Schabrak varierar, men mest kör vi på: Blått, grönt, beige/brun, och såna jordnära färger. :)

Jag gillar brunt mest men jag är bara orolig att allt blir så brunt:crazy: Min klädsel brukar också vara brunt.

Har läder i rödbrunt. :love:

Schabrak och lindor har jag en del olika färger på. Grått, marinblått, champagne (tävling), senapsgult ;), vitt, brunt. :D

Kör väldigt olika, har svart på sadel och träns iaf,

http://www.pixbox.se/pic_show_id26746959.html det här är ingen ovanlig färgkombination :P

Har nog alla färger till henne tror jag :P Har olivgrönt, mörkblått och lila ute täcke :P Svart, brunt, mörblått och ljusblått fleecetäcke.

tkr själv hon passar bra i olivgrönt (är kanske för att jag älskar den färgen ;)), ljusblått och ljuslila...

Tkr de flesta färger passar bra :D

Har mest marinblått till min, en del vitt.
Svarta sadlar/träns..
Svart går med hem, något beige..
Väntar på mörkgrönt ländtäcke och kornblå lindor.. :love:

Jag tycker både brunt (i rätt nyans) och svart läder är snyggt, har både och till mina.

De klär i de flesta färger, här kommer lite smakprov:

Mörkgrön, marinblå:

Marinblå, röd-vit:

Grå, vit:

Svart:

Ljusblå:

Grå igen:

Brukar även ha brunt, creme, rosa, vinröd (på den mörka) m.m.

Ja, jag var ju till mycket hjälp, säger att allt är fint... :D

Har brunt läder till min fux och ska förska ha grön utrustning i övrigt men har inte haft honom så länge och har inte pengar att lägga på saker jag redan har för attd e är i fel färg för tillfllet ;) högst på listan står en dressyrsadel ;)

många säger att orange är en fy färg på fux men jag tycker detta schabraket passar honom ganska fint! :)

(ignorera de gröna slit-och-släng skydden ;))

En dålig bild på träningsschabraket

ska såsmåningom ersättas med ett grönt ;)

Jag har svart läder på min fux med ljus man och svans. Han passar tyvärr inte i brunt. Annars tycker jag mörkare rödbrunt läder är så fint.
Men han har svart. Till det har vi antingen vita enkla lindor och schabrak eller ljusare färger. Det vita är fint till hans vita stjärn och passar bra på hans korta ben som ser mer oproportiornerliga ut i mörka färger.
Färgerna vi kör är mycket ljusgult, cremefärgat, ljusblått, turqoist och beige. Vi har även en hel del bruna och khakifärgade saker. Och ljusgått. Jag är en sucker för Eskadron. Så jag köper ofta deras saker. Jag kallas för Eskadron-freak av ägaren till lokala ridshoppen. :O
Iom att vi inte tävlar så har jag inget måste att ha nosgrimma. Så nu för tiden är vi utan efter att jag sabbade den fina vi hade och inte hittat nån snygg jag har råd med just nu.
Ländtäcke har vi marinblått med tjockare cremefärgad paspoil. Tanken var väl att jag skulle matcha den.
Vill man ha snygga set till träningen med matchande kläder och set till häst så kan man ofta lätt hitta det i Eskadron/Pikeurs sortiment. De matchar ganska ofta varann i ryttare/häst-kollektionerna.

Marinblått!:love: Det är jättefint på min lilla mörkfux

Tack för alla tips men det verkar som om näst intill alla färger passar på fuxar trotsallt;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Lillstrumpa
·
Utrustning På fredag om allt går enligt planerna så kommer min unghäst komma hem :bump: har ju redan uppsättning för 3 hästar till min äldre häst...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Eme_liie
·
Western Shit, hur ska man hitta i läderdjungeln!? :o Har hittils kört safe på min bruna häst, och har både sadel, träningsträns...
Svar
12
· Visningar
1 580
Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka