Färgbestämmning på kattungar, tack!!!

A

adore

Har inte fått ut bilderna på hemsidan så jag kan inte lägga ut dem här än. Men finns det någon villig och duktig som jag kan mejla bilder till nu??
Vore så SNÄLLT!!!

jag vet inte så mkt om färger.. är de speciella el vanliga... :confused: kanske kan hjälpa till.. skadar ju inte att prova... :crazy:

Maila mig också! Fast det kan vara klurigt med maskade, jag är ju nybörjare jag också... :crazy: Fast jag har nog lyckats med mina i alla fall! :D

Nu vill jag veta vad folk har gissat... Jag är "övertygad" om att det är två tonkar iaf. Eller :confused:

Vad var det för färger på föräldrarna???

Nu har jag skickat bilder till dej med...eller jag håller på rättare sagt. Blir 4 st mejl totalt.

Jag har iofs redan svart till di gpå mailet, men tänkte att jag kanske skulle svara här med, så andra såg! :p

Hanne nr 1 tycker jag ser blåmaskad ut, men det är möjigt att han är lila, svårt att avgöra på bild. Men jag tycker han borde vara ljusare om han vore lila.

De både mörkare ser ut att kunna vara bruntonkaneser, men det är jag absolut inte 100% på!

Den sista skulle kunna vara choklad.

Det här förutsätter att din hona bär på anlag för dels burmamaskning (för att kunna få tonkanes med en siamesmaskad hanne) och dels choklad.
Vad är hon själv för färg? Och vad har hennes föräldrar för färger? Har hon något choklad och/eller burmamaskat bakom sig?

Svarar här med...
Mamman är svart men hon har en hel del choklad bakåt i linjerna. Är även en hel del maskat och svarta.
Men om den honan jag trodde var blå är så mörk, kan hon verkligen vara choklad då?? Ser grå ut nästan.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10