Färgad tävlingsklädsel?

Sv: Färgad tävlingsklädsel?

Som Break_a_leg säger så får man inte ha rosa plastrong i dressyr. Och ingen färg i svansen heller. Vad som gäller i hoppning vet jag inte,men där är det mkt mer olika färger på träns/schabrak och benskydd!
/anna

Jo jag tänkte först på dressyr där ska det ju vara "traditionell" klädsel så.
men i hoppning får man ju ha färgade kavajer och skjortor och sånadär grejjor:P
var lite tveksam :crazy:

Nån sprutfärg har jag aldrig hört talas om men plastrongen får vara vilken färg som helst enligt vad jag hört i hoppning... Men i dressyr ska den vara vit!

När vi tävlade hoppning för två veckor sedan så kom överdomaren och sa att det måste vara vitt i halsen. Dottern hade sin nya ljusgula skjorta med hög gul krage. Ändå frågade jag när jag köpte skjortan om man fick tävla med den. Överdomaren borde ju veta tycker man...

Hej!
Detta är står i TR angående "Ryttarens klädsel"

HOPPNING :

"Vit polotröja eller skjorta med vit krage. Vid Nationella tävlingar och däröver krävs slips till skjorta med vit krage."

Hoppas du fått ditt svar :)

Liknande trådar

Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Void
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 282
Senast: Nielaa
·
R
Kropp & Själ Jag har gått runt och känt mig extra gollumig och glåmig de senaste dagarna och kom då på tanken att jag faktiskt skulle kunna färga...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 910
Senast: Emtherlia
·
Utrustning Ja nu finns det till och med färgade sadlar;) ris eller Ros? Söta är de iaf...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka