Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jupp bara att klippaAbsolut växer de ut å gjort e gjort. Men vill barnet ha bort färgen är de väl snagga som gäller antar jag för avfärgning lär vara betydligt värre än färgningen?
Har bara avfärgat mitt eget hår en gång å då använde frisören väteperoxid.
Absolut växer de ut å gjort e gjort. Men vill barnet ha bort färgen är de väl snagga som gäller antar jag för avfärgning lär vara betydligt värre än färgningen?
Har bara avfärgat mitt eget hår en gång å då använde frisören väteperoxid.
Är barnet nöjt med håret?
Nej, jag hade inte tyckt det var okej någonstans! Om inte bara för den totala orespekten det är mot den andra föräldern.
Man kan dessutom vara väldigt allergisk mot hårfärg.
Sen om barnet hade närmat sig tonåren hade det varit bättre men en femåring?
Ja det tror jag, har ju alltid keps på sig, men har vid ett tillfälle när kepsen böts mot cykelhjälm och barnet såg sig i hallspegel frågat varför håret ser orange ut.
Hoppas ju på att barnet är nöjd så det inte behöver snaggas utan får växa bort. Känns nästan som om jag skulle straffa barnet om den blir ledsen över färgen och det måste rakas.
Nej min tanke medEn tonåring är förhoppningsvis mer medveten vad det innebär att färga håret, att de inte går att ångra. Känns inte som en femåring direkt är mogen att riktigt förstå det på samma sätt.
Det här är anledningen till varför jag personligen inte skulle varit så glad. Plus risken för överkänslighet. Jag var 10 första gången jag fick tona håret (jag är mörkt blond naturligt, fick tona det till en ton mörkare. Typ askblont/gråbrunt) och det var väl på gränsen till tidigt men det var som sagt toning som skulle gå ur på ett par dagar.En tonåring är förhoppningsvis mer medveten vad det innebär att färga håret, att de inte går att ångra. Känns inte som en femåring direkt är mogen att riktigt förstå det på samma sätt.
Tja... jag som färgat håret i flera år kan säga att jag en gång stötte på en hårfärg som verkligen brände hårbotten/skinnet. Det var hemskt och gjorde otroligt ont. Tog evigheter innan man fick ur det såpass att det slutade bränna och svida. Och då är jag van vid det mesta och har blekt håret osv utan att reagera förr. Därför ska man verkligen köra ett sånt där test 48 timmar innan man applicerar det.. (vilket jag verkligen hoppas att de gjorde)Vet faktiskt inte hur farliga Kemikalierna är.
Men annars är det väl utmärkt att barnet får prova och förhoppningsvis är nöjd. Är barnet inte nöjd så var det nog en nyttig erfarenhet....
Sen skulle det såklart varit bättre om föräldrarna var överens innan.