Färg på slemhinnor

miiiiiiia

Trådstartare
Jag har en snabb fundering som jag inte hittar någonstans. Men vilken färg ska slemhinnorna i kattens mun ha? Tittade i våra katters munnar för en stund och jag tyckte dem var väl ljusa, men jag kan ha fel. Hur ska det egentligen se ut?

//Mia
 
Sv: Färg på slemhinnor

Jag är ingen expert men kan tänka mig att det ska vara samma färg som på dig själv. Ta med katten till spegeln o jämför :)

Om du trycker lite försiktigt med fingret på tandköttet så ska det bli en ljus fläck som snabbt ska fyllas i med blod.
 
Sv: Färg på slemhinnor

Dom är väldigt ljusa, händer inte så mycket när man trycker, båda ser typ samma ut, äter, dricker, leker och är som vanligt!
 
Sv: Färg på slemhinnor

Svårt att beskriva en färg.. Men ljusrosa och normalt ljusare än t ex hund som har mer rosa slemhinnor.
 
Sv: Färg på slemhinnor

De ska vara ljusrosa, som sagt svårt att beskriva en färg, mindre individuella skillnader förekommer såklart också.
Verkar katterna må bra, äter, leker, busar osv. är det nog ingen fara, om de verkar trötta eller håglösa skulle jag vara mer orolig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: malumbub
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: MML
·
Mat Jag tycker det är knepigt när det står någonstans att man ska förvälla något i säg en minut. Vattnet slutar ju koka när man lägger ner...
2
Svar
21
· Visningar
1 137
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp