Färg på papper!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare snusisgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 693
S

snusisgirl

Jag har nu kollat runt hur mkt som helst utan att lyckas förstå eller hitta något om detta. Folk jag frågat vet inte heller riktigt. Mitt sto e Mackay är registrerad i dansk palominoavel. Hur funkar nu detta om jag betäcker henne med roven? Får avkomman gröna papper då? Hur funkar det med championat osv? Någon som skulle vilja hjälpa mig med detta? För att få betäcka henne ska jag få ett svenskt regnr genom SH. Mvh Anna

Sv: Färg på papper!

Dansk palominoavel är nog inte något godkänt avelsförbund hos asvh, så ditt sto lär inte få några gröna papper hos ASVH och då förmodligen inte avkomman heller.
Mackay är ju dessutom svensk, men inte godkänd här heller.

Sv: Färg på papper!

Om ditt sto har en morfar av ras som är godkänd av ASVH får avkomman vita papper, är hon av en ras som ASVH inte godkänner får avkomman grå papper.

Mackay är ju ett svenskt halvblod och registrerad i ASVH med raskod 04, vilket gör att han är av ras som är godkänd.

En avkomma till ditt sto kan aldrig få gröna papper hos ASVH.

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 380
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 277
Senast: MaRomer
·
Avel Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det...
Svar
3
· Visningar
1 473
Senast: Verlin
·
Avel Hallå! Går och dagdrömmer lite om att betäcka mitt sto i framtiden. Hon är regristerad som Hannoveranare, e Don Vino och ee...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?