Färg och teckning.

Viva

Trådstartare
Dags att fylla i papper för ägarregistrera hunden i SKK och då frågar de såna saker som Färg, teckning och hårlag. Hårlaget är gissningsvis korthårig. Färgen vet jag kan heta olika på olika raser men kan det vara så enkelt som att hon är svart? För grundfärgen är absolut svart, sen har hon några bruna fält men de kanske är vanligt? Och teckningen, hon är vitt på bröstet är det de som menas och heter de något särskilt?

Senast ändrad:
Dags att fulla i papper för ägarregistrera hunden i SKK och då frågar de såna saker som Färg, teckning och hårlag. Hårlaget är gissningsvis korthårig. Färgen vet jag kan heta olika på olika raser men kan det vara så enkelt som att hon är svart? För grundfärgen är absolut svart, sen har hon några bruna fält men de kanske är vanligt? Och teckningen, hon är vitt på bröstet är det de som menas och heter de något särskilt?
Är hunden reggad i SKK? I så fall, kolla vilken färg hunden är registrerad som.

13254439_1021879591194616_7005564727634397986_n.jpg

Där kan man se det på bakdelen.
13226890_970338083035334_740697214253262482_n.jpg

Går att ana här också, samt hennes vita tecken.

Färg verkar kunna variera lite beroende på. Min hane är ex reggad som svart, men har ett stort vitt fält på bröstet och får på sommaren en del brindle-ränder. Men din ser ut att ha mer brindle på sig. Finns ju olika nyanser av brindle också.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 662
Senast: machafuko
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 962
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 216
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 012
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka