färg i stallet?

lis1e

Trådstartare
vilken färg har ni i stallet?

jag har börjat fundera lite på det.. vill ha ett ljust stall eftersom stallet i sig är ganska litet.. ena väggen är tegel så den ska ju "helst" putsas och bli svart för att inte skiten ska synas direkt...
har lite problemas..

Sv: färg i stallet?

tycker att väggen borde vara vit, men som sagt, då syns ju skiten... boxväggarna ska vara av ljust trä och förmodligen ha en grön ram :) har inget stall, utan det här är bara som jag tänker att jag kanske vill ha

men där jag rider är det mörkblått upp till ca 120 cm och vitt ovanför

box grön,svart,vit och så en grön fönsterram och rött galler

{ba80918f-b213-4459-a6ff-608e09d4749f}.jpg

stallgång
{301ac2c3-4ccc-452d-9b02-da027876e321}.jpg

Vi har mellanblå lasyr upp på halva väggen i boxarna, som dessutom är lackat för att det ska bli lättare att hålla rent. Vit lasyr upp till taket i boxarna och på hela väggen på gången. Vitt plåttak. Det är ljust och fint i stallet.

I vårt stall har vi målat hela väggarna vita, vi trotsar hästskiten.. :D
Det är mycket ljust och fint och det var liksom det vi ville åt eftersom vi har ett ganska litet stall, tre boxar.
Själva boxarna är i trä, omålat, vi oljar in dom ungefär vartannat år.
Det gör sig snyggt mot det vita.
Vi har även svartmålade galler där det behövs, jag vill ha så "fria" boxar som möjligt, men på vissa ställen har vi. En box gränsar tex mot en spilta där vi förvarar hö och halm så där är galler ett måste..
Vi har även svarta detaljer, som tex en vit dörr med svarta kanter och svarta hästar på, en på varje sida.
Även fönstergallren är svarta.
Vi målar om väggarna varje år och duttar i där det fattas på tex galler och annat.

Jag är iaf mycket nöjd! Mitt val av färg + vår relativt nyinköpta belysning gör sig mycket bra tillsammans!!! :D

:banana:

I vårt stall har vi svart eller tegel nertill i boxarna och ljusblått upptill. I stallgången är det svarta utbytt till mellanblått. Det svarta är nån sorts asfaltfärg, och det blåa skulle tydligen hålla flugorna borta.. :confused: Jaja, vi tycker att det är rätt fint i alla fall..!

922385.jpg

922412.jpg

Vårt stall är målat i ljusgrått nertill och vitt upptill. Stolparna är dalablå och gallren är galvade och har ungefär samma färg som väggarna. Vi har dessutom många fönster och högt till tak, så det blir väldigt ljust.
Stallet tvättas varje sommar och vi har ännu inte målat om det fast det är 10 år sedan det byggdes.
Jag har tyvärr ingen bra bild.

Hemma i stallet har jag brun lasyr nertill för att träet ska spegla igenom lite och vitt upptill +i taket då. tycker själv det är fint:crazy:

Vi har bruna väggar nedtill i boxarna och vitt över rumphöjden, så att säga. Fungerar mycket bra och ser snyggt ut.

hade nog tänkt mig att göra likadant faktiskt... vita väggar där jag har tegel och laserade plankor resten.. o gallerna får nog vara svarta...

Jag har mörkrött nertill och vitt upptill och svarta galler. Kan tyvärr inte få in bilder för jag vet inte hur man gör.:confused:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 446
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar