Färg i badrum

Megs

Trådstartare
Vi håller på att måla om hemmma.
Gjorde en deal med vår hyresvärd om att vi fixar men han betalar.
Färg är valfritt, så länge vi håller inom rimliga gärnser såklart, så i hallen körde vi på samma som det var tidigare, en ljust gul/gräddfärg typ.

Dock är badrummet i original i samma färg men jag vill inte ha den fägen där då kakel o klinkers går i ljust blå och grå ton, trösklar/dörrkarm vita. Hade hade föredragit att ha blå /grå/ vit färg på väggar men det går min andra hälft inte med på för han tycker att detta kommer att se "kallt" ut. Visserligen har han en poäng i detta men vad kan man annars ta för färg?
Jag tycker inte att det är snyggt allt blanda i gräddgul färg ihop med blått/grått.

Sv: Färg i badrum

Jag har en jätteljust blå färg i mitt badrum (kakel och snickerier vita) och det är inte "kallt".

....okej, okej, det heter kulööööööööör...

Hmmm, jag far kanske ta och kopa farg ensam och sen mala en dag han inte ar hemma ;)

Det var så jag gjorde.

Mannen jobbade och bodde tillfälligt 60 mil hemifrån när det blev dags för renovering (hyresvärden bekostade och ordnade), så det föll ju på mitt ansvar att välja tapeter och kulörer. Även om jag försökte involvera honom så gott jag kunde så är det lite svårt med det avståndet. ;)

Ta en blå kulör som ni bryter in lite, lite grönt i. Det gör att den kalla känslan som blått lätt kan ge försvinner.

Jag provade men även detta förslag blev nerröstat :mad:;)

Det är dock en bra ide! Ska kolla efter sådana nyanser.... (shoppa + måla ensam är fortfarande min teori om hur jag ska få min vilja fram )

Liknande trådar

Hemmet Nu äntligen börjar det bli dags att sätta fart med det sist i badrummet, vilket betyder att vi (jag :p Är jag nöjd är han nöjd ;) )...
Svar
14
· Visningar
4 967
Senast: Comatose
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: jerseyko
·
Hemmet Tanken är att vi i framtiden ska renovera vårat badrum helt,dvs ut med det gamla så det blir soprent,sen kakel/klinkers,nytt porslin...
Svar
5
· Visningar
15 289
Senast: vindvissla
·
Hemmet Vi håller på att bygga ut och bygga om huset och får nu ett stort, fint rymligt badrum :D I detta kommer att finnas hörnbubbelbadkar...
Svar
10
· Visningar
7 448
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka