Färdig matkasse

Mirre

Trådstartare
Någon som provat det?
Vilken har ni?
Bra eller dåligt?

Funderar på att testa en sådan, inne på Linas matkasse men stör mig på att det inte står vad kassarna innehåller.

Sv: Färdig matkasse

vi hade linas matkasse varannan vecka ett tag. Var en familj på två vuxna, en person i övre tonåren och ett barn i dagisålder. Funkade väl bra, det mesta var gott och detvarskönt att ha ett recept att lutasig mot och alla ingredienser var hemma. Funderar på att övertala sambon att vi ska börja med någon matkasse :)

Vad menar du borde stå att kassarna innehåller? Det är olika från vecka till vecka, vi åt ju under ett år och det var väl ungefär en eller två gånger det var "äcklig" mat. Då är vi alla ganska normalkräsna, kan äta det mesta men intevad som helst.

Finns en äldre tråd från Senior om matkassar här:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=16242798

Jag har fortfarande Matkomforts Premium.
Det som har förändrats sen min kommentar om dom i tråden ovan är att de snart kommer att ha mer ekologiskt i kassarna, nackdelen är att de vid ett tillfälle nu under våren har använt utländskt kött även fast de på sin hemsida (& i övrig kommunikation) skriver att de bara har svenskt kött.

Har testat Linas matkasse men man tröttnar på det väldigt lätt. Kul i några veckor men sen är det lite samma mat faktiskt. Och jag kan tycka att det är mysigt att gå och handla på stormarknad faktiskt. Får även mer inspiration till vad för rätter man ska laga när man själv handlar maten! =)

Vi har en vegetarisk matkasse från ett företag som heter Årstiderna (levererar bara till Stockholm, Göteborg och Skåne). Det är såååå skönt med matkasse. Allting står och väntar i en låda när vi kommer hem från jobbet på måndagarna. Vi behöver inte planera, inte trängas på affären, inte släpa hem tunga kassar. Vi har mat för fyra middagar och när alla rätter är lagade så är lådan tom (eventuellt ligger det någon lök och chili kvar). Övriga dagar får vi planera maten och handla, alternativt gå ut och äta, så vi har fortfarande några dagar då vi kan/får laga vår egen mat. Och om det inte passar någon vecka med matkasse, ex att vi kommer vara borta flera dagar eller bara känner för någon annan typ av mat, är det bara att avbeställa kassen just den veckan.

Mirre, tycker absolut du ska prova. Du kan ju avsluta din prenumeration när som helst om du inte gillar konceptet. Jag har en vän som har Linas barnkasse och är jättenöjd. Barnen är 2 och 10 år.

KL
Men äsch!
Skulle testa en Linaskasse tänkte jag, men det levereras inte hit.
Inte Citygross heller. Det verkade ju så smidigt när man inte har körkort:(

Tycker Matkomfort varierar sig ganska så bra, men jag har matkassen som mest varannan vecka. Ofta så hinner jag inte laga mat varje kväll när jag har den heller, så den sprids ut över veckan (i den mån det går, ibland sätter datumen på produkterna stopp för det).
Har även tänkt variera med en vegetarisk kasse, men då blir det också bara varannan vecka (dvs 1 gång i månaden för varje kasse), jag vill också kunna välja själv vad jag ska äta!

Sen håller jag koll på menyerna som läggs ut på hemsidan (flera veckor i förväg) och beställer/avbeställer beroende på vad det är för innehåll i dom.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
383
Senast: sthu
·
Mat Här hemma har vi under en period haft matkasse från Hello Fresh, detta är något vi uppskattar! men känner att recepten börjar bli ganska...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 541
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar