Får man tävla dressyr på detta bett?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Esperanza_1980
  • Startdatum Startdatum
E

Esperanza_1980

Tänker på ett sånt där tvådelat Westernbett i Sweet iron. Finns ett på Hööks hemsida som som kallar "Sweet Iron Offset D"

Sv: Får man tävla dressyr på detta bett?

Fast det ser inte riktigt ut som de vanliga d-ringsbetten..

Bild så kanske det blir lättare att avgöra?

Edit: Kollade på hemsidan. Enligt min def. på Dring så är det inte det men tror inte bettet är tilllåtet iaf. Är dock inte säker.

Senast ändrad:

jag skulle säga nej.

"SWEET IRON OFF SET D" bettet hos höök är deffenitivt ett D-rings bett.

trådkapning

vad är det för skillnad på D-ring och "muffbett"

muffbett är samma sak som eggbett.
D-ringsbett är ett bett med ringar formade till D

Nu vet jag inte hur bettet i fråga ser ut. Men D-ringsbett har man väl alltid fått ha, eller har de ändrat det? Den raka delen får dock inte överstiga 8 cm. Är det inte så? *jag som trodde jag kunde hela TR utantill... :p )

På ett d-ringsbett ska väl gängorna sitta i "hörnen", på detta bett sitter de ju vid mundelen.

Jo, det är ju klart. Men jag kan inte se hur det skulle kunna räknas som något annat faktiskt. Eller vad tror du? :)

Ne jag har ingen aning, tror inte man får tävla med det heller. Jobbiga bett det finns :p

I dressyr-TR finns bild på de bett som är godkända att tävla med. Om det bett du undrar över saknas på bilden så är det följaktligen inte godkänt.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 323
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 438
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka