Får man fråga om namntips kanske?

Sv: Får man fråga om namntips kanske?

Halloj!

Här kommer vår lista som vi fyllde på eftersom när vi väntade sonen. Listan är alltså skapad i typ 10 månader eftersom vi tog 10 veckor på oss efter att sonen kom innan vi valde. Jag plockade bort namnet vi slutligen valde eftersom jag inte vill att någon tar det :D Sonen är nämligen själv i sverige 2009 att bära namnet. Han fick sin gammelmorfars andranamn :love:

Håll till godo!

Flicka
Asta
Miranda
Märta
Bonnie
Molly
Mira
Bea
Milea
Minnea
Towa (Tova)
May-Belle
Bianca (Bjanka)
Alba
Pauline
Molina
Elsa
Bella
Elise
Irmelin
Belice
Cassandra
My-Elle
Elsa-Li

Pojke
Rick
Måns
Henry
Bastian
Jesper
Gillbert
Fabian
Jimmy (Jimmie)
Morgan
Linus
Rasmus
Marius
Simon
Jasper
Marvin
Mion
Samson

Mvh Miks

Min kompis dotter heter Tindra och är 13 :p

Någon ska ju vara först också. :) Kollade upp det lite, och 1996 så fanns det bara två Tindra, 1999 var det 27 stycken som fick namnet och nu är det nästan 3000 som har Tindra som tilltalsnamn. Medåldern är alltså dagisåldern. :D

Senast ändrad:

kl.

Ottilia tycker jag är himla fint också måste jag tillägga! :love:

(Också grymt nyfiken på grabben nu! :D )

ÅÅh jag sökte på ovanliga namn och hittade Alde :love: hur fint va inte det! Det sätts upp på min egen lista!

Senast ändrad av en moderator:

Hi hi! Det är en nöt ni kommer få suga på länge :D

Mvh Miks

Alla kommer ändå kanske tycka att det är skitfult, och då är det ändå ingen som kommer att sno det! :p;)

Haha men han blir ju fortfarande enda ungen med det 2009 ska han ha hela 2010 för sig själv också? Lite snålt tycker jag ;)

Åhh! jag blev ju sjukt nyfiken jag med!

Fast annat som är bra att tänka på när man väljer namn är ju att det ska passa med efternamnet. Vet inte om alla gör det men när jag gick på gymnasiet så fanns där en kille som hette Petter Niklasson... I rest my case. Hans föräldrar kanske hade rökt på när de bestämde sig, vad vet jag..:laugh:
Snygga initialer är ju också roligt att tänka på :D (Pernilla Malin Svensson= PMS)

Så sant, så sant. Min syster har i hela sitt liv hatat våra föräldrar eftersom hennes initialer blir BH. En kompis hade dessutom initialerna AS. Skitkul.

hehe. Här har du ett AS :P

Jag själv har inte brytt mig så mkt, men läraren skämmdes när han skrev det när man skulle byta plats i klassrummet.
Det kan alltid bli konstiga förkortningar nästan, och det blir vad man gör det till. Man får lära sig att skämta om det själv så är det inte så kul för någon att reta en för det.

Jag tycker dock lite synd om Karin Ulla Karlsson (=KUK).

Alde heter en kompis lillebror (runt 30 år), vi AVSKYDDE det när vi var små, men nu känns det rätt "normalt".

Som mitt mellannamn - Ilse - som jag hatade över allt annat förr, men nu börjar förlika mig med (jag är 37...)

Jag fick en Ellen den 22 december, så självklart tycker jag det är ett fint namn. ;) Jag ville gärna döpa henne till Mollis, men maken gick inte med på det.

Men det var väl främst pojknamn du ville ha tips på?
Vad sägs om
Adrian
Sam
Cedric
Ebbe

Fabian är också fint tycker jag!

I min föräldragrupp heter barnen saker som Arvid, Vidar, Tage, Malte, Sture o d.

finns ju en massa härliga namn..
min yngsta heter ramona, o det finns inte många som gör det, här åtminstone..de 2 äldre har namn,som många andra oxo har.

Som mitt mellannamn - Ilse - som jag hatade över allt annat förr, men nu börjar förlika mig med (jag är 37...)

Åh, jag tycker att Ilse är så fint att jag har önskat mig en dotter bara för att få använda namnet!

Alla mina ofödda söner heter:
Joar
Kim
Dirk
Jesper
Janus
Malte (övervägde jag att låta nu tjugoårige sonen heta)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka