Min hane på 14 år får tydligen lätt urinsten och har ätit sånt förebyggande foder men han har även artros. Magen inte varit helt 100% ok med detta foder som löser o förebygger urinsten. Men inte fått någon ny urinsten. Men det är inte glykosamin och omgega 3 i det fodret. Vilket gör att han får mer känningar av artrosen. Provat med en tablett som skall hjälp mot artros vilken den gjorde men katten blev jätte dålig i magen. Testade en annan modell på artros förebyggande små ben, dom vill han inte ens prov smaka.
Fick backa och sätta in ga foder sorten för han mage blev så kass. Han mage är nu bättre men...Men nu hörde jag att han jamade när han var o kissade. Så började det förra gången när han fick urinstens problem som matte inte fattade med en gång då. Skall kontakta veterinären på måndag för rådgivning. Men han artros är bättre med ga fodret han får nu.
Varför finns det inget foder som kominerar glykosamin och omge 3 samt urinstens förebyggande/lösande? Någon med tipps?
Med vänlig hälsning
Pudlan
Fick backa och sätta in ga foder sorten för han mage blev så kass. Han mage är nu bättre men...Men nu hörde jag att han jamade när han var o kissade. Så började det förra gången när han fick urinstens problem som matte inte fattade med en gång då. Skall kontakta veterinären på måndag för rådgivning. Men han artros är bättre med ga fodret han får nu.
Varför finns det inget foder som kominerar glykosamin och omge 3 samt urinstens förebyggande/lösande? Någon med tipps?
Med vänlig hälsning
Pudlan